התוודה לבסוף: קטין שנתפס בשבוע שעבר על ידי צה"ל כשברשותו סכין בגזרת שקף הסמוכה לקרית גת והועבר לידי המשטרה, הכחיש בתחילה כי הוא תכנן לבצע פיגוע טרור אך אתמול הודה לבסוף במהלך חקירתו כי המניע שלו היה לאומני. כתב אישום יוגש נגדו בימים הקרובים.



הקטין בן 15, תושב דיר צאמת, נתפס ביום שישי האחרון על ידי צה"ל בסמוך לגדר המערכת בגזרת שקף, שבחבל לכיש. הוא היה חמוש בסכין שאורך הלהב היה כ-11 סנטימטרים והועבר לחקירה בתחנת המשטרה וזאת לאחר שבתשאולו מסר כי הגיע לאזור על מנת לבצע פיגוע, כנראה על רקע היותו קרוב משפחה של עצור הנמצא בישראל בנסיבות דומות. בהמשך הכחיש הצעיר את כוונותיו ובחקירתו טען כי ביקש להיעצר בשל מצוקה בביתו.



מעצרו הוארך במהלך השבוע מספר פעמים בבית המשפט. אתמול חזר בו החשוד ובמהלך חקירתו קשר עצמו למיוחס והודה בפני החוקרים כי אכן תכנן לבצע פיגוע בקרית גת ולפגוע ביהודים על רקע לאומני. לאור כך, צפוי כאמור להיות מוגש נגדו כתב אישום כבר בימים הקרובים.



בתוך כך, במסגרת פעילות מודיעינית ומבצעית של שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל - חטמ"ר אפרים, יחידת דובדבן ומשטרת ישראל, נעצר אתמול מחמד עבד אל חלים עבד אל חמיד סאלם, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה ליד בית אריה בו נפצעו ארבעה חיילי צה"ל. סאלם, בן 37 מהכפר לובן ע'רביה, מזוהה עם ארגון הטרור חמאס ובשנת 2001 היה עצור מנהלי למשך חודשים. בשנים האחרונות הוא ללא רקע ביטחוני. בחקירתו הראשונית בשטח על ידי השב"כ, הודה סאלם כי ביצע את הפיגוע לאחר שהושפע מההסתה בסיקור התקשורתי הפלסטיני על המצב בירושלים ובהר הבית ועל "רצח הילדים הפלסטינים" כהגדרתו. הוא הועבר להמשך חקירת השב"כ.




עבד אל חמיד סאלם