לא שקט ברצועה: מטען חבלה הופעל היום (רביעי) נגד כוח צה"ל שביצע סיור ביטחון שוטף סמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה. תחילה דיווח הכוח על קולות ירי שנשמעו אולם הוא לא דיווח על נזק או נפגעים. בתגובה לכך דיווחו הפלסטינים על כך שצה"ל הגיב בירי פצצות מרגמה לנקודה ממנו נפתחה האש.



בדובר צה"ל אישרו כי אש נפתחה לכיוון מקור הירי. על פי דיווחי הפלסטינים, שלושה נפצעו מתגובת צה"ל. ארגון ה"סהר האדום" דיווח על פצוע אחד קשה ושני פצועים בינוני, ייתכן ומדובר באלו שהניחו את המטען וביצעו את הירי לעבר הכוח. כמו כן, החקלאים בגבול הדרום קיבלו הוראה לסיים את יום עבודתם.



אירוע דומה אירע לפני כחודשיים, אז צה"ל פגע בחוליית טרור שהיתה אחראית על מספר אירועי ירי צליפה לעבר כוחות צה"ל. בנוסף, החוליה תכננה לבצע פיגוע גדול שבגינו נדרשו חקלאים הפועלים בסמוך לגדר לעזוב את השדות.



מדובר צה"ל נמסר אז כי "כוחות הביטחון זיהו את חוליית הטרור סמוך לגדר הביטחון ברצועת עזה, כשהיא עוסקת בהכנות לירי לעבר כוחותינו. הכוח פעל להסרת האיום המידי וביצע ירי צלפים לעבר החוליה. זוהתה פגיעה. אין נפגעים ולא נגרם נזק לכוחותינו". במקביל, הפלסטינים דיווחו על הרוג אחד ועוד שמונה פצועים מאש צה"ל.