טרגדיית מותה של נווטת הקרב הנערצת תמר אריאל מסתיימת בטון מלא תקווה: סגן י', האח הצעיר של נווטת הקרב סרן תמר אריאל ז"ל, שנהרגה במפולת השלגים בנפאל לפני שנה, המריא לטיסת מבחן אחרונה לפני סיום קורס הטיס בסוף החודש עם מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל. סגן י' יסיים את קורס טייס מספר 171 של חיל האוויר ב-31 בדצמבר, הקורס הארוך ביותר בצה"ל אשר נמשך שלוש שנים ואת סיומו מציינים פעמיים בשנה בטקס מסדר הכנפיים. כחלק מהמסורת, השבוע הצטרפו בכירי החיל לטיסות המבחן האחרונות של חניכי הקורס. במסגרת הטיסות המסכמות, מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, טס עם סגן י' שעתיד לעמוד על רחבת המסדרים בעוד כשבועיים ולקבל יחד עם חבריו את כנפי הטיסה הנכספות. 


נווטת הקרב תמר אריאל ז"ל. צילום: פלאש 90 

הנווטת הדתייה הראשונה בחיל האוויר

תמר אריאל ז"ל הייתה הנווטת הדתייה הראשונה בחיל האוויר והיא אחת מבין שלושת ההרוגים באסון מפולת השלגים ברכס האנאפורנה בנפאל, שאירע בחודש אוקטובר אשתקד. אריאלי שירתה במשך כשנתיים בשירות לאומי, ולאחר מכן החליטה לשרת גם במסגרת צה"ל. במהלך תקופת שירותה בצה"ל היא ניצלה מהתרסקות של מטוס "צוקית" ונפצעה בגבה. יממה לאחר מותה באסון סיפר מפקדה של תמר בראיון מיוחד ל"מעריב השבוע" כי תמר הייתה מודל לחיקוי ואחת המצטיינות בטייסת. "התכונה הבולטת אצל תמר היא שבאמת כולם אהבו אותה והעריכו אותה", סיפר מפקד טייסת העמק שבה שירתה. סא"ל מתן הוסיף: "יש בה נוכחות מוארת, מאוד עצורה ושקטה מצד אחד ומצד שני אי אפשר להתעלם מהנוכחות שלה. בחורה מאוד פרפקציוניסטית, ששואפת לשלמות בכל מה שהיא עושה, בין שבפן המקצועי בהקשרים של טיסה ומילוי התפקיד השני שלה כמפקדת מכלול המודיעין והניווט בטייסת, ובין שבאורח חייה כבחורה שומרת תורה ומצוות. גם שם היא הקפידה בצורה מדהימה על אורח חיים דתי. היא פיקדה על שבעה חיילים שפשוט העריצו אותה. ערכית ומחנכת - זה מה שהיא רצתה לעשות בהמשך דרכה". 
 
סא"ל מתן שיבח את ביצועיה של תמר אריאל ז"ל במבצע צוק איתן דאשתקד: "תמר לקחה חלק משמעותי במבצע צוק איתן האחרון. בין היתר באיסוף מטרות רבות בתפקידה המודיעיני, ובנוסף מספר מפקדה כי תמר זינקה על כל גיחה אפשרית והייתה הנווטת בעלת כמות הגיחות הגדולה ביותר במהלך המבצע. בחיל האוויר צפו לה עתיד גדול וארוך שנים וראו בה מודל להצלחה בכל הקשור לשירות של נווטת מהמגזר הדתי בטייסת של גברים".