לאחר הפיגוע שאירע בשעות אחר הצהריים ברעננה, העיר נראתה הערב (שבת) כעיר רפאים. הפיגוע, שהיה השלישי בעיר מאז חודש אוקטובר, פגע בתחושת הביטחון של התושבים ורחובות מרכזיים בעיר נראו שוממים. 
"כמידי שבת, יצאתי בבוקר לריצה של 15 קילומטרים עם ארבעת הילדים. המסלול שלנו עבר גם באזור הפיגוע והיו אנשים רבים שיצאו בשבת הנעימה. אבל לפנות ערב, כשיצאתי מהבית הרחובות היו ריקים", סיפר עו"ד רענן בר-און, המתגורר עם משפחתו בעיר למעלה מ-20 שנים. גילה, תושבת העיר המתגוררת אף היא לא הרחק מאזור הפיגוע, סיפרה: "יש אווירת פחד, אנשים לא יוצאים מהבית. הבת שלי צריכה מחר ללכת לצבא והיא חוששת לצאת עם מדים. הבת השנייה שלי צריכה ללכת ברגל לבית הספר וההרגשה היא לא טובה". הורים בעיר אף דרשו להגביר את האבטחה בחוצות העיר ובדרך לבתי הספר. 
על רקע הסריקות הנרחבות שהתקיימו ברחובות לאחר הפיגוע, רעננה בשעות אחר הצהריים נראתה כעיר שהוטל עלייה עוצר. גם בערב, עם תום הסריקות, העיר נראתה שוממה והתנועה ברחובות הייתה דלילה מאוד.

ראש עיריית רעננה, זאב ביילסקי, אמר בעקבות הפיגוע בעיר שעד לא מזמן נחשבה לאחת מהבטוחות ביותר בארץ: "באמצע יום שבת שקטה ונעימה, הגיע מפגע לגינת אנילביץ' היפה שלנו ותקף באכזריות את האנשים שם. אנחנו מכירים את המשפחה ומכירים את הפצוע הקשה. למזלנו הרב המחבל לא הספיק הרבה, כי כוחות הביטחון פעלו מיד ובצורה יעילה לנטרל אותו ועל כך אני מודה להם".

המחבל הדוקר. צילום: ינון B&H
כזכור, בפיגוע שאירע היום בשתי זירות בעיר, הגיע מחבל פלסטיני, שוהה בלתי חוקי מכפר טאמון שליד שכם, לרחוב אנילביץ ודקר שני בני אדם. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים מאיר את שני פצועים, גבר ואשה כבני 40, כשהגבר במצב קשה עם פצע דקירה בפלג גופו העליון והאישה במצב קל עם פציעה בידה. מיד לאחר מכן פנה המחבל לרחוב רמח"ל, על מנת להמשיך במסע הדקירות, ופצע אישה נוספת כבת 60 במצב קל.

המחבל הדוקר אותר כשהוא מסתתר בחצר בית ברחוב רמח"ל ונוטרל ע"י כוחות הביטחון. תחילה עלה חשש כי מדובר בשני מחבלים וכי המחבל השני ככל הנראה נמלט. לאחר שנערכו סריקות נרחבות לאתרו הובהר כי מדובר במחבל בודד, שנתפס כאמור וביצע את הדקירה בשתי הזירות.



זירת הפיגוע, היום אחר הצהריים. צילום: דוברות רעננה



כזכור, באמצע חודש אוקטובר אירעו שני פיגועים באותו הבוקר ברעננה. האירוע הראשון אירע לקראת השעה 9:00 בבוקר ברחוב אחוזה בעיר. מתחקור האירוע עלה כי המחבל, צעיר תושב מזרח ירושלים כבן 22, הגיע לתחנת אוטובוס, צעק "אללה אכבר", התנפל על גבר בן 32 שהמתין בתחנה, דקר אותו ופצע אותו פציעות קלות. אזרחים שהיו במקום השתלטו על המפגע עד בוא כוחות המשטרה ופצעו אותו קשה.  



מיקי רוחני, אזרח תושב רעננה, היה אחד מעוברי האורח שנטרלו את המחבל. רוחני, שהשתמש במטרייה והפך לגיבור היום, סיפר: "שמעתי צעקות היסטריות של אשה, וישר רצתי בלי לחשוב הרבה. לקחתי את המטרייה שלי כי לצערי לא היה לי נשק, והתחלתי לחבוט במחבל". 



באירוע השני, שאירע כשעה וחצי לאחר מכן ברחוב ירושלים, נפצע אדם אחד במצב קשה ושלושה במצב קל, סמוך לבית לווינשטין. המחבל הדוקר, תושב מזרח ירושלים בן 28, הגיע אל רחבת בית הקפה ולאחר הדקירה רץ לעבר רחוב אחוזה תוך שאזרחים דולקים אחריו. נהג שעבר במקום הבחין במתרחש ופגע באמצעות רכבו במחבל. נהג מונית שעבר במקום סייע בהשתלטות עליו. כוחות גדולים של מרחב שרון שהיו במקום עצרו את המחבל והוא הועבר לטיפול רפואי. מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן שיבח את התנהגות האזרחים ותגובתם המהירה. סייען שעזר למחבל בפיגוע נתפס. על פי דיווחים, המחבלים, שאחד מהם היה חמוש באקדח ואחד בסכין, התכוונו להשתלט על האוטובוס ולהחזיק את הנוסעים כבני ערובה.