צה"ל תקף הערב (ראשון) באמצעות כוחות ארטילריה בדרום לבנון, בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר יישובי הגליל המערבי מוקדם יותר הערב. בהודעה בנושא מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בצבא לבנון האחראי הבלעדי לנעשה בשטחו וימשיך לפעול נגד כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה". בשלב זה אין שינוי בהנחיות ההתגוננות לתושבי האזור.



עוד נמסר כי "צה"ל מוכן בצפון ובכל הגבולות בכדי לסכל כל איום אפשרי על תושבי מדינת ישראל". בתוך כך, החליט ראש עיריית נהריה ז'קי סבג להורות על פתיחת המקלטים בעירו. חשוב לציין כי אין שום הוראה להיכנס למקלטים והם נפתחו אך ורק על מנת להימנע מסיכונים ולתרום להרגשת הביטחון הכללית.



בעקבות הירי הארטילרי של צה"ל, דווח כי צבא לבנון סורק את האזור בחיפוש אחר המשגרים. כזכור, אזעקות נשמעו הערב בצפון הארץ. האזעקות היו קצרות ונשמעו לשניות בודדות. מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר הופעלה אזעקה ביישובי הגליל המערבי. ככל הנראה ישנן שלוש נפילות בשטח הארץ וכוחות סורקים במרחב". כמו כן דווח כי לא היו נפגעים באירוע.  התקשורת בלבנון דיווחה כי נורו ארבע רקטות משטחי הכפרים הסמוכים אל קליילה ומנסורי, שניהם דרום מזרחית לצור, כעשרה קילומטרים צפונית לגבול עם ישראל. כמו כן נשמעו דיווחים לבנונים לפיהם מטוסי חיל האוויר חגים מעל שמי לבנון.



ככל הנראה מדובר בתגובה לחיסול המחבל סמיר קונטאר בגבול סוריה. בשעות הלילה אירעה סדרת פיצוצים בשכונת ג'ראמנה שבמזרח הבירה הסורית דמשק. על פי הדיווחים בכלי תקשורת זרים מדובר במתקפה ישראלית שיעדה היה קונטאר, המחבל שהשתתף במתקפת הטרור שאירעה ב-1979 בנהריה בה נרצחו דני הרן ז"ל ובתו עינת ז"ל.



על פי הדיווחים, מספר טילים פגעו בבית מגוריו של קונטאר בשכונת ג'ראמנה. בסרטונים שפרסמו אוהדי משטר אסד נראה מבנה רב קומתי שנפגע והתמוטט כתוצאה מהירי. בתקשורת הסורית דווח תחילה על ירי טילים על ידי המורדים לעבר המבנה, אך דיווחים ברשתות החברתיות בקרב אוהדי המשטר הפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל וטענו כי מדובר בתקיפה שמטרתה היתה חיסולו של קונטאר.  ארגון חיזבאללה אישר את הדיווחים, ובערוץ הטלוויזיה אל מנאר אמרו כי קונטאר "מת מות קדושים".