הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט החליט היום (שלישי) להדיח מתפקידו את מפקד מת"פ (מפקד תותחנים פיקודי) צפון, אלוף משנה אילן לוי, זאת לאור ממצאי האירוע בו נגנב רכבו ובתוכו מסמכים מסווגים.


אל"מ לוי הושעה לאחר שרכבו נגנב ובו חומר מסווג. בשבוע שעבר, בהתייעצות בין הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט למפקד פיקוד הצפון אלוף אביב כוכבי, הוחלט להשעות את הקצין וזאת לאחר שהתקרית החמורה בה כאמור הושארו חומרים מסווגים בניגוד לפקודות. 
ל"מעריב אונליין" נודע כי הקצין הבחין שרכבו נגנב ומיד הודיע למשטרה ולשב"כ. החשש הגדול היה כי בגלל קרבת מקום גנבת הרכב למעברים לגדה הוא לא יימצא והחומר המסווג ייפול לידיים עוינות. בפעילות משותפת ומודיעין נערכו סריקות נרחבות, בסופן הרכב נמצא ובו החומר המסווג. 

מדובר צה"ל נמסר לאחר חשיפת האירוע כי "הקצין הושעה באופן מידי מתפקידו לתקופה של 14 יום. במקביל, מתנהלת חקירת מצ"ח ובסיומה יועברו ממצאיה לפרקליטות הצבאית". עוד נמסר כי "צה"ל רואה את האירוע בחומרה".

תחילה הוטל על הפרשה צו איסור פרסום, אולם לאחר בחינת החומרים ומתוך הנחה כי שום דבר לא דלף הותר בשבוע שעבר לפרסום המקרה. 
 

"בפועל לא נגרם נזק ביטחוני"


בא כוחו של הקצין, הסנגור הצבאי הראשי אל"ם אשר הלפרין, מסר יום לאחר ההחלטה להדיחו כי "אל"מ אילן לוי, נטל עמו לביתו חומר מסווג בהוראת מפקדו לצורך ביצוע תפקידו. בשל עייפות מצטברת שנבעה ממילוי משימותיו בפיקוד הצפון בימים שקדמו לאירוע, הותיר מבלי משים את החומר במכוניתו בחניית ביתו. המכונית נגנבה, אך כל המסמכים המסווגים אותרו, כך שבפועל לא נגרם נזק ביטחוני".
 
עוד אמר עו"ד הלפרין: "ראוי לציין כי מקרה זה אינו מאפיין כלל את התנהלותו של הקצין במשך למעלה מ-25 שנות שירות. אנו מצרים על ההחלטה שנתקבלה לפיה הקצין יסיים לאלתר את תפקידו, שמהווה פגיעה קשה בקצין מצטיין, אשר הקדיש את כל חייו הבוגרים לביטחון מדינת ישראל, לרבות כמג"ד במלחמת לבנון השנייה וכמפקד על כוחות שלחמו בחמאס במבצע 'צוק איתן', והכל תוך סיכון חיים והקרבת חיי משפחה."