אב המשפחה שרימונים הושלכו לעבר ביתה בכפר ביתילו, סמוך לרמאללה היום (שלישי) סיפר ל"מעריב אונליין" על רגעי החילוץ מהמבנה הבוער.



אנשי המנהל האזרחי הוזעקו הבוקר על ידי משטרת מחוז ש"י לבית בכפר ביתילו באזור רמאללה, לאחר שעלה חשד לפעולת תג מחיר באחד הבתים אליו הושלכו שלושה רימוני עשן. מהבית חולצו זוג ותינוק ללא פגע. הכוחות שהגיעו למקום מצאו כתובת תג מחיר "נקמה ד"ש עצורי ציון".



בבית אליו הושלכו שלושה רימוני עשן שהו חוסין עבד חוסין א-נג'אר (31), אשתו זינב (33) ובנם הפעוט כראם בן התשעה חודשים. בשיחה עם "מעריב" אמר א-נג'אר: "באו אלינו מתנחלים בשעה 1:30 בלילה, כשהיינו ישנים. הם שברו את חלון הבית, והשליכו שלושה רימוני עשן. מיד התקשרתי לבית ההורים. אני ואשתי הרגשנו סחרחורת והיינו בסכנה של ממש. לבית הגיעו כמה שכנים שחילצו אותנו, לאחר ששברו את דלת הכניסה". אחד השכנים סיפר כי "המשפחה הייתה מעורפלת חושים, ואין ספק שהצלנו אותם ממוות ודאי. כנראה שלא הספיק למתנחלים רצח בני משפחת דוואבשה".



א-נג'אר הוסיף כי "עד עכשיו הבית מלא גז ואי אפשר להיכנס אליו. התברר לנו כי רשמו כתובות עוינות על בית אחי שריף, הסמוך אליי. כל האנשים היו ישנים, ולכן איש לא ראה מי עשה זאת".



א-נג'אר סיפר כי זו הפעם השנייה שביתו נפגע. "גם לשכנים שלי שרפו אוטו", הוסיף. "אני מבקש מהממשלה ומהצבא שידאגו שלא ייגרם נזק לבתים, אני לא עושה נזק לאף אחד, אני רוצה לחיות בשקט. זה מעשה טרור, וצריך לשים קץ לפעולות כאלו שגורמים רק לליבוי היצרים. רק בנס יצאנו אני, אשתי והבן. מיד כשהושלכו רימוני הגז, חשבתי על משפחת דוואבשה בדומא".



כתובת שרוססה בקיר הבית בכפר ביתילו. צילום: סוכנות מען
כתובת שרוססה בקיר הבית בכפר ביתילו. צילום: סוכנות מען



מבדיקה של האירוע עולה כי לפנות בוקר סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר התקבל דיווח על אירוע פשיעה לאומנית בכפר ביתילו הסמוך לרמאללה. כוחות משטרה וצה"ל נכנסו לכפר ומחקירה ראשונית עולה כי באחד מבתי הכפר נופצה שמשת החלון, הושלכו רימוני גז מדמיע לתוך הבית, ועל קיר רוססה הכתובת "נקמה ד"ש עצורי ציון". חקירה נפתחה במשטרת מחוז ש"י ביחידה לפשיעה לאומנית.



"אירוע דומא 2"


ח"כ אוסאמה סעדי התייחס לאירוע בביתילו ואמר כי מדובר בהמשך ישיר לרצח בני משפחת דוואבשה: "מדובר באירוע דומא 2", ההתמהמהות בחקירת רוצחי משפחת דוואבשה נתנה אור ירוק לעוד פיגוע לאומני, על גורמי הביטחון והממשלה והעומד בראשה מוטלת האחריות המלאה".



סעדי הדגיש, כי בנס לא היו נפגעים באירוע והוסיף כי "התנין יצא מהאקווריום, ואין מי שיכול להשתלט עליו. מדובר בחיות אדם שהמדינה בכלל לא מעוניינת לקלוט אותם בתוך גבולותיה, וכנראה יש לה סיבות לכך, ושולחת אותם לשטחים הכבושים במסווה של התיישבות או אידאולוגיה".



רימוני העשן שהושלכו לעבר הבית בביתילו. צילום: סוכנות מען
רימוני העשן שהושלכו לעבר הבית בביתילו. צילום: סוכנות מען



יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, התייחס הבוקר לזריקת הרימונים על בית המשפחה הפלסטינית בביתילו: "זאת אינה ערוגה ואלו אינם עשבים שוטים. הכיבוש מוליד מתוכו שנאה ורשע שלא בוחלת גם בפגיעה בילדים ותינוקות. המציאות המדממת סביבנו היא התוצאה הישירה של מדיניות ניהול הסכסוך של נתניהו וממשלת הימין הקיצוני שלו. עלינו לעמוד ביחד, ערבים ויהודים שוחרי שלום, ולדרוש את סיום הכיבוש הארור הזה". חברי הרשימה יבקרו את בני המשפחה בשעות אחר הצהריים.



מהמחנה הציוני נמסר כי "טרור הוא טרור הוא טרור. יש לתפוס ולהעניש את המחבלים שפגעו הבוקר בבית בכפר פלסטיני. אנו מחזקים את ידי אנשי כוחות הביטחון בכלל והשב"כ בפרט על עבודתם הבלתי פוסקת להגן על אזרחי ישראל, ומצפים שגם ראשי ממשלת הימין-ימין נתניהו ובנט יגנו בכל פה את ההתקפות הפרועות וההסתה נגד אנשי שירות הביטחון והעומדים בראשו".



רבנים למען זכויות האדם גינו את השלכת רימוני העשן ומסרו כי "האירוע, שככל הנראה בא כנקמה על מעצר מנהלי ועינויי הקטינים החשודים ברצח משפחת דוואבשה, צריך להעלות סימני שאלה האם השימוש באמצעים פסולים מסוג זה אינו תורם לרדיקליזציה של קיצוניים משני הצדדים מעבר להיותו פגם מוסרי חמור כשלעצמו".