יומיים אחרי שמזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה השמיע איומים בעקבות חיסולו של סמיר קונטאר - המתיחות בצפון נמשכת. צה"ל החליט היום (רביעי) לסגור לתנועה חלקית כמה מהצירים על גבול הצפון. במקום מוצבים מחסומים והתנועה מותרת רק לתושבי המקום. השאר מופנים לצירים חלופיים רחוקים מהגבול.

בנוסף, חקלאים קיבלו היום הנחיה להמעיט בעבודה בשדות הקרובים לגבול לבנון מחשש שאיומי חיזבאללה ימומשו והוא יגיב בפיגוע על הגדרות. גם חקלאים במטולה קיבלו הוראה להישמר בתנועה על הגבול.

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון, אמר בתגובה למתיחות כי "החקלאים נקראו לגלות עירנות ולהימנע מעבודה סמוך לגדר. אנחנו ממשיכים את השגרה, יחד עם זאת מנצלים את המצב לתרגול והיערכות של מערכות החירום למקרה שנידרש אליהן. החדשות הטובות הן שהחיזבאללה בשונה מהארגונים האחרים מבין את המשמעות של היותו חלק מהשלטון בלבנון וכן את עצמת התגובה של צה"ל, אם יפעל. החדשות הפחות טובות הן היכולות והאמצעים שיש לו".

"אנחנו סומכים על הצבא, שיעשה את חלקו, אנחנו עושים את שלנו", אמר זלץ והוסיף כי "המשך השגרה עם מוכנות והיערכות לאירועים שגם אם אי אפשר למנוע אותם, יש לעשות כל מאמץ להכיל אותם ולחזור לשגרה מהר ככל האפשר".

במערכת הביטחון הקשיבו היטב לנאומו של נסראללה שאמר יממה לאחר חיסולו של סמיר קונטאר כי יגיב בזמן ובמקום שנוח לו. ההערכות מדברות על כך שאם נסראללה ירצה להימנע מעימות נוסף עם ישראל הוא יבצע פיגוע של הנחת מטען על הגבול או ינסה לבצע פיגוע בחו"ל. אם נסראללה יחליט לבצע פיגוע עוצמתי - הוא מודע לכך שתוצאה קשה יכולה לגרור את ישראל לעימות וההערכות הן כי הוא לא מעוניין בכך. בצה"ל מאשרים כי אכן ניתנו הוראות לחקלאים וצירים מסוימים הקרובים לגבול נסגרו חלקית אולם מבהירים כי המטרה הראשונה היא לא לשבש את שגרת החיים בגבול הצפון. 

סמיר קונטאר חוסל בליל ראשון בשכונת ג'ראמנה שבמזרח הבירה הסורית דמשק. על פי דיווחים בכלי תקשורת זרים ייחסו את המתקפה לישראל. קונטאר הוא פעיל בחזית העממית ובחיזבאללה שבשנת 1979 השתתף במתקפת הטרור בנהריה בה נרצחו דני הרן ז"ל ובתו עינת ז"ל. 

על פי הדיווחים, שתי פצצות חכמות פגעו בבית מגוריו של קונטאר בשכונת ג'ראמנה. בסרטונים שפרסמו אוהדי משטר אסד נראה מבנה רב קומתי שנפגע והתמוטט כתוצאה מהירי. עובדי חילוץ הגיעו לזירה ונזק גדול נגרם לסביבות המבנה. על פי הדיווחים ברשת אל מנאר, שני מטוסים של חיל האוויר ירו את הטילים לעבר המבנה. בתקשורת הסורית דווח תחילה על ירי טילים על ידי המורדים לעבר המבנה, אך דיווחים ברשתות החברתיות בקרב אוהדי המשטר מפנים אצבע מאשימה כלפי ישראל וטוענים כי מדובר בתקיפה שמטרתה היתה חיסולו של קונטאר.