בוקר מתוח: פיגוע דקירה אירע הבוקר (חמישי) סמוך לאזור התעשייה באריאל, ליד מחלף ברקן. מחבל שהגיע לשער הכניסה למקום, דקר שני מאבטחים, גבר ואישה והם בתגובה ירו ונטרלו אותו. כוחות מד"א הגיעו למקום וטיפלו בפצועים - צעיר כבן 24 במצב בינוני עד קשה, בהכרה מלאה ויציב עם פצעי דקירה מרובים בפלג גופו העליון וצעירה כבת 24 במצב בינוני-יציב, בהכרה מלאה עם פצע דקירה בפלג גופה העליון. הפצועים פונו לבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה. 



הפרמדיקים של מד"א תומר פיין ויניב בקיש שהגיעו לזירת הפיגוע סיפרו: "סמוך לעמדת השמירה בכניסה לאזור התעשייה ראינו צעיר וצעירה יושבים בהכרה מלאה. הצעיר סבל מפצעי דקירה מרובים בפלג גופו העליון והצעירה סבלה מפצע דקירה בראש ואנשים שהיו במקום התחילו לסייע להם. הענקנו להם טיפול ראשוני בשטח ופינינו אותם במהירות תוך טיפול רפואי כשהצעיר במצב בינוני עד קשה והצעירה במצב בינוני".



זירת הפיגוע באזה"ת באריאל. צילום: עיריית אריאל
זירת הפיגוע באזה"ת באריאל. צילום: עיריית אריאל



כזכור, אתמול נרצחו עופר בן ארי וראובן בירמכר ואדם נוסף נפצע באורח קשה בפיגוע דקירה שהתרחש בשער יפו בירושלים. מבית החולים "שערי צדק" בירושלים נמסר הבוקר כי חל שיפור במצבו של הפצוע והוא לא מונשם ולא מורדם. הפצוע מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כירורגיה לב חזה במצב יציב.



שני המחבלים שביצעו את פיגוע הדקירה חוסלו על ידי שתי לוחמות מג"ב שחתרו למגע עם המחבלים ונטרלו אותם. כאמור, שני מחבלים בני מיעוטים הגיעו לכיוון שער יפו, הבחינו ביהודים והחלו לדקור אותם באמצעות סכינים. לוחמות מג"ב שאבטחו את המקום, הבחינו באזרחים שרצים בבהלה לכיוון השער, הבינו כי מתרחש אירוע והחלו לרוץ בעקבות החשודים. הלוחמות הבחינו בשני מחבלים עם סכין כשהם דוקרים גבר וביצעו ירי לעבר המפגעים כדי לנטרלם. אחת הלוחמות שהיא גם חובשת בהכשרתה החלה לבצע טיפול ראשוני באחד הפצועים שפונה באורח קשה מאוד מהזירה.



זירת פיגוע הדקירה בשער יפו. צילום: עזרה ענתבי קבוצת מדברים תקשורת
זירת פיגוע הדקירה בשער יפו. צילום: עזרה ענתבי קבוצת מדברים תקשורת



עופר בן ארי שנהרג מקליע שנורה מאקדחה של השוטרת שירתה לעבר המחבלים, הותיר אחריו אישה ושתי בנות, בכיתות ט' ו-י"ב. הלווייתו של בן ארי, תושב שכונת הר חומה בירושלים, תתקיים היום בצהריים (14.00) בבית העלמין הר המנוחות בירושלים. בתו הבכורה למדה בגימנסיה העברית בירושלים וחוותה ביחד עם חברותיה את האסון הכבד בו נהרגו שלוש מתלמידות השכבה בתאונת הדרכים בדרום, בעת ששבו ממסיבת יום הולדת של אחת מחברותיהן.



בני משפחתו שהגיעו לבית החולים "שערי צדק" היו המומים וכואבים מהאסון הכבד. "הוא נסע ברכבו וראה את המחבלים דוקרים ללא אבחנה. הוא עצר את הרכב כדי לסייע לאדם שנדקר ואז הוא נורה למוות בטעות. כואב הלב", סיפר אחד מהם.



הנרצח השני בפיגוע, הרב ראובן בירמכר מקרית יערים, הותיר אחריו שבעה ילדים יתומים. הוא לימד בישיבת "אש התורה" שרבים מתלמידיה מגיעים לירושלים מחו"ל. עם קבלת הבשורה הנוראית על הירצחו בפיגוע, נפל אבל כבד על משפחתו, תלמידיו ומוקיריו הרבים. הלווייתו של הרב בירמכר תתקיים עוד הערב. מסע הלווייה יצא אמש מבית הכנסת "חניכי הישיבות" בקרית יערים להר המנוחות בירושלים.