משפחתו של אברה מנגיסטו, הצעיר ממוצא אתיופי שחצה את הגבול לרצועת עזה, הגיבה היום (שבת) לביקורת של חמאס על הירי של המצרים לעבר בחור מעורער בנפשו, שחצה את הגבול למצרים. מקרה שמעורר סערה בעזה ובעולם.



מדובר בצעיר אסחאק חליל חסאן (28), משכונת זייתון בעזה, שחצה את הגבול כשהוא עירום כביום היוולדו. למרות שאיש חמאס נראה בסרטון כשהוא צועק לעבר החיילים, הם ירו בו למוות ולאחר מכן גררו את גופתו ולקחו אותה. סרטון המתעד את הירי למוות בצעיר הפלסטיני הועבר לרשת "אל-ג׳זירה", שודר במהדורת החדשות והפך לוויראלי.



אסחאק חליל חסאן שנורה בגבול מצרים. צילום מסך אל-ג'זירה
אסחאק חליל חסאן שנורה בגבול מצרים. צילום מסך אל-ג'זירה



משפחת מנגיסטו, הצעיר האתיופי המעורער בנפשו החליטה לא להבליג, על מה שהיא מכנה "צביעות של חמאס". "לפני שנה ושלושה חודשים חצה אברה מנגיסטו את הגבול לעזה מאותן סיבות״, נמסר מהמשפחה. ״במקום להחזיר את אברה למשפחתו כפי שמצופה מכל אדם או גוף שלטוני אחר, החמאס מחזיק אותו בידיו מבלי שהוא מוכן למסור כל מידע על מצבו״.



המשפחה הוסיפה: "מקומם ומזעזע שארגון הטרור שמחזיק אדם לוקה בנפשו, במקום להחזיר אותו לביתו כמצופה, מעז לזעוק כי 'זהו מעשה הראוי לגינוי ונוגד את החוקים והמוסכמות ההומניטריות' ועוד דורש להעמיד את האחראים לדין. זוהי צביעות במיטבה. החזקת אברה מנגיסטו בעזה נוגדת את החוקים ואת המוסכמות ההומניטריות וגם את המחזיקים באברה יש להעמיד לדין".



בני המשפחה קראו לקהילה הבינלאומית להתערב ולכפות על החמאס את אותם סטנדרטים אנושיים מינימליים שהוא דורש מאחרים.



אברה מנגיסטו. צילום: באדיבות המשפחה
אברה מנגיסטו. צילום: באדיבות המשפחה