מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, איים בתגובה קשה לאחר חיסולו של סמיר קונטאר, והבהיר כי הארגון יבצע את הנקמה בכל מקרה. נסראללה אמר כי הישראלים לא יוכלו להיות בטוחים בארץ או בחו"ל, ולמעשה התחייב בפעם השנייה לכך שישראל תספוג מכה.



פרופסור עוזי רבי התראיין הבוקר (שני) בתוכניתו של ניסים משעל, ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" על המצב ושמע מראש החוג למזרח תיכון באוניברסיטת תל אביב על המצב. רבי עצמו העריך כי "אם הוא אמר שזו ישראל שעומדת מאחורי החיסול של אל-קונטאר, וישראל תשלם, אז צריך לקחת את זה ברצינות. יחד עם זאת, נזכיר שחיזבאללה מבוסס בבוץ הסורי, שגבה חיים של אלפים מאנשיו, אני חושב ששליש מהכוחות שלו מצאו שם את סוף דרכם. מצד שני, הוא צריך לרצות את איראן, וסמיר אל-קונטאר היה למעשה פעיל של איראן, שניסה לפעול בזירת הגולן, ולכן איראן לוחצת על חיזבאללה להגיב כפי שהוא הגיב לפחות ברמה המילולית".



"לחיזבאללה יש גם הרבה קולות נרגנים מתוך לבנון והוא מהלך על חבל דק בזירת המזרח התיכון, לכן ישראל צריכה לתפוס אותו בבטן הרכה שלו. ישראל צריכה, לדעתי, להמשיך להבהיר לחיזבאללה, שכל דבר שיבוא כנגד ישראל, היא תגיב במטבע לבנוני. זאת אומרת סבל רב ללבנון. ממש 'תאוריית הדאחייה' של הרמטכ"ל אייזנקוט. אני חושב שאת השפה הזו נסראללה מבין".


"אם אני לוקח בחשבון את כל הדברים האלה, אני מעריך שחיזבאללה יגיב, תגובה מאוד מדודה ומחושבת. הוא כמובן יקבע את הזמן והמקום. המקום יהיה כנראה משהו בסגנון תאילנד, אסיה או דברים ברחבי העולם. כדי לא לייצר מצב שבגלל הנפיצות של האזור והבעייתיות שהחיזבאללה כבר נתון בה, להעמיס על גבו ועל צווארו גם את המשא של ישראל".

פרופסור רבי התייחס גם לידיעה לפיה כוחות אמריקאים מיוחדים לכדו את אחד מבכירי דאעש, אבו עומאר אל שישאני: "בוא נהיה סקפטיים כדרכנו, כי האיש הזה נתפס כבר כמה פעמים לפי מקורות זרים, וזה עוד לא קרה. אבו עומאר אל שישאני הוא איש מאוד חשוב במנגנון הצבא של המדינה האסלאמית. השם שלו מעיד על המקור שלו. שישאני זה למעשה צ'צ'ני ויש מי שאומר שהוא גיאורגי. הוא המפקד של הכוחות שמגיעים מהקווקז ומגאורגיה לטובת המדינה האסלאמית. הוא מצוי היטב במנגנון ובפעילות של דאעש ולכן זה חשוב".