רמטכ"ל צה"ל, רא"ל גדי איזנקוט, התייחס הערב לראשונה לאיומיו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בעקבות חיסול המחבל סמיר קונטאר, המיוחס לישראל. לדבריו, "חיילינו מתמודדים עם טרור רצחני מדי יום, ועומדים מולו באומץ לב, בקור רוח ובנחישות חסרת פשרות. גם מעבר לגבולותינו, אל מול האיומים הנשמעים מצפון, אנחנו עומדים ערוכים לכל אתגר. כפי שהוכחנו בעבר, אנחנו יודעים למצוא ולפגוע בכל מבקשי רעתנו. אויבנו יודעים כי אם ינסו לערער את בטחון ישראל, הם יישאו בתוצאות חמורות", הבטיח הרמטכ"ל.

איזנקוט אמר את הדברים במהלך טקס הענק פרסי הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות. עוד הוסיף איזנקוט: "כדי להבטיח את עוצמתו של צה"ל בכל עימות שיבוא לפתחנו, אנו מעמידים את המוכנות ואת הכשירות בראש סדר העדיפויות, כפי שהם עומדים גם במרכז הבחינה של היחידות שעומדות פה היום, ואנו משתנים ומתפתחים כדי להתאים את צה"ל לאתגרי העתיד. זוהי המשימה שלכם, המצטיינים, להוביל את המשרתים סביבכם למצוינות, לעשייה ולתרומה. שמשו להם דוגמה במקצועיות ובהתמדה, המשיכו בדרך שצעדתם בה עד כה, הם ילכו בעקבותיכם".
 
דבריו של איזנקוט נשמעים יום לאחר שמזכ"ל החיזבאללה העביר מסר מאיים לישראל, שלפיו ארגונו מתכוון לנקום את חיסולו של סמיר קונטאר לפני כשבוע, המיוחס לישראל לפי כלי תקשורת ערביים. בין היתר, נסראללה אמר כי ארגונו שומר את הזכות להגיב גם בארץ וגם בחו"ל.

במהלך השבוע הגביר צה"ל את הכוננות בגבול הצפון ובכלל זה הורה לחקלאים להמעיט בעבודה בשדות הקרובים לגדר המערכת, וכן סגר לסירוגין כבישים בצפון מחשש לפיגוע על הגבול. גורם בצה"ל מבהיר כי "לא מדובר בהנחיות חריגות לתושבים. התושבים נקראים לשמור על שגרת חיים עם ערנות גבוהה יותר".

"לא יכולים להיות סובלניים כלפי אף אחד ששחט אותנו"


בנאומו, חסן נסראללה שילח איומים רבים לעבר ישראל: "הנקמה על מותו של קונטאר בלתי נמנעת. אם אתם (הישראלים) חותרים תחת סמיר קונטאר כסמל או תחת ההתנגדות, מדוע אתם כל כך מפוחדים ומחפשים מקלט בפחי אשפה כמו עכברים? מה שלא יהיו התוצאות, אנחנו לא יכולים להיות סבלניים כלפי אף אחד ששחט אותנו ממקומנו בעולם. הנקמה על ההתנקשות בקונטאר היא עתה בידי אחינו הנאמנים לדמם של הקדושים המעונים. הישראלים צריכים לדאוג בביתם ובחו"ל, הם אלה שהתנהגו באופן לא מחושב, לא אנחנו".
 
נסראללה סיכם: "לא תהיה מלחמה בטרור מפני שישראל היא המקדמת מספר אחת של טרור. אם כל מאמצי ההתנגדות בסוריה, בעיראק ובארצות אחרות שבהן הסכסוכים מתרחשים יאוחדו, הישות הציונית תחוסל".