אחד החשודים בפרשת דומא, המוחזק במעצר כבר 29 יום, שוחרר אתמול (שני) למעצר בית אף שהוגשה לבית המשפט הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגדו. הסיבה: כתב האישום אינו מייחס לו מעורבות בפיגוע בדומא אלא הכאה של בדואי לפני כשנתיים. בעמותת חננו אומרים בזעם: "זו שערורייה. הנער עבר טלטולים ואלימות קשה, אך מתברר שאין לו קשר לדומא". 



הורי העצורים ממשיכים לתבוע את שחרור ילדיהם והקמה של ועדת חקירה פרלמנטרית שתבדוק את הטענות כי חוקרי השב"כ הפעילו אלימות על ילידהם העצורים. "אנחנו, הורי הנערים העצורים בחשד למעשה הרצח בכפר דומא, מגנים את הרצח אך משוכנעים שילדינו לא היו מעורבים בו", נאמר בהודעה שהוציאו משפחות ששת העצורים. "אנו חוששים שכל מעצרם של ילדינו הנו תוצאה של לחץ ציבורי שהוביל למעצרים חפוזים ולהפעלת עינויים קשים, רק כדי שיודו בפשע שלא ביצעו. אננו מגנים את ההשתלחות של פוליטיקאים בילדינו והאשמתם האוטומטית ברצח בדומא בלא דין וללא בירור העובדות".



אתמול הובאו העצורים להארכת מעצרם בבית משפט השלום בפתח תקווה. מחוץ לבית המשפט נערכה הפגנה של חברי העצורים ובני משפחותיהם הקובלים על תנאי חקירתם. המשטרה, שהתכוננה להפגנה, חסמה את הרחובות הסמוכים. שני מפגינים נעצרו.



עורכי דינם רואים בעובדה שלא הוגשו הצהרות תובע בעניין דומא כאינדיקציה לכך שהחקירה תקועה. לפי החוק, הקטינים יכולים להיות עצורים במשך 20 יום, אלא אם ניתנות הארכות מיוחדות באישור היועץ המשפטי לממשלה, עד ל־20 יום נוספים. החוק מתיר מעצר של בגירים למשך עד 75 יום, כולל הארכות מיוחדות. הקטין הראשון נעצר ב־25 בנובמבר, כך שהיום ימלאו 33 יום למעצרו.



למשפחתו של הנער ששוחרר למעצר בית יש טענות קשות. "אחרי 30 יום שבהם עבר ילדנו בן ה־17 התעללות אכזרית, השפלות ואלימות קשה, מסתבר כעת שהוא מואשם במעורבות בקטטה מלפני שנתיים. כל הצידוק שנטל לעצמו השב"כ להתעלל בו כאילו הוא חשוד ברצח דומא מוכיחה את טענתנו כי השב"כ נקט בשקר וברמייה כלפי מערכת המשפט וכלפי הציבור. אנחנו חוזרים על דרישתנו להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבדוק את מעשיה של המחלקה היהודית בפרשה זו, לעצור לאלתר את המשך העינויים של הנחקרים הנוספים ולאפשר להם מפגש עם עורכי דין".