סיכול מוצלח: הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים סיכלו היום (רביעי) לראשונה, במעבר כרם שלום, ניסיון להבריח פלטות ממוגנות ירי לרצועת עזה. משאית ישראלית שהובילה חלקי חילוף של כלי רכב, עוררה את חשדם של הבודקים ובבדיקת תכולת המשאית אותרו פלטות ממוגנות ירי, שיועדו ככל הנראה לגורמי טרור ברצועת עזה. גורמי שב"כ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, משטרה, מכס ורשות המעברים במשרד הביטחון חוקרים את האירוע, במטרה להתחקות אחרי העומדים מאחורי ניסיון ההברחה.


ניסיון הברחה של פלטות ממוגנות ירי לרצועת עזה. צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון
ניסיון הברחה של פלטות ממוגנות ירי לרצועת עזה. צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

כמו כן, לפני כחודש וחצי הבודקים הביטחוניים עצרו במעבר תרקומיא משאית פלסטינית שהגיעה מחברון וביקשה להעביר לרצועת עזה משלוח שדווח כשמן סויה. כמו במקרה היום, המשלוח עורר את חשדם ובבדיקת מכלי השמן התגלה חומר לא מזוהה. גורמי שב"כ ויחידת "דוד" של המנהל האזרחי שהגיעו למעבר, ביצעו חקירה ראשונית של המעורבים והחליטו להחרים את החומר ולשלוח אותו למעבדה לבדיקה, שבה התברר כי מדובר בחומר דו-שימושי מסוג TDI שאסור בכניסה לרצועת עזה.



חומר כימי  שנתפס במעבר תרקומיא. צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון
חומר כימי שנתפס במעבר תרקומיא. צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון



הברחה נוספת שנמנעה אירעה לפני כשלושה חודשים במעבר גבול ניצנה, שם נמנעה הברחת ענק לרצועת עזה של 15 טון חומצה גופרתית, המשמשת כחומר גלם לייצור חומרי נפץ. מדובר בחומר שאסור על פי חוק להכניסו לתוך הרצועה. המשלוח, שהוצהר כי הוא מכיל 30 טון חומר מדלל לצבע, הכיל לא רק חומר מדלל, אלא גם 15 טון של חומר חומצתי תוסס בעל ריח חריף. בבדיקה שבוצעה ע"י השב"כ עלה כי מדובר בחומצה גופרתית בריכוז של 90%, שמשמשת כחומר גלם לחומר נפץ מסוג TNT.