צה"ל לא נשארים אדישים למצוקות חיילים וכחלק מההערכות לשנה הקרובה הוחלט באגף כוח אדם לסייע לחיילים מעוטי יכולת שלבני משפחתם נותק בבית זרם החשמל או המים בגלל חובות כספיים. המטרה היא לאפשר לחייל לחזור ליחידה בראש שקט ובלי דאגות למשפחתו, כשהמהלך נעשה בשיתוף עם הקרן לידידות של הרב יחיאל אקשטיין. 



"אנחנו מתכוונים החל מהשנה להיכנס למנגנון מענה לפתרונות של תשלומי חובות משפחה כמו חשמל ומים" מסביר גורם בכיר באכ"א. "המטרה היא לתת פתרון מידי ואנחנו מקווים לזהות את הדברים הללו כבר בשלב לשכת הגיוס ואם לא, אז בכל תחנה שהחייל יעבור, אם זה בדרך לקורס או יחידה חדשה הוא יפגוש בקצינות ובמשקיות הת"ש ושם ננסה לעלות על הבעיות כדי לסייע. כמובן שבכל זמן במהלך השירות החייל יוכל לפנות בבקשה מסודרת".



הגורם מסביר כי התנאי לקבלת הסיוע הכלכלי הוא בחינה של מצב המשפחה הן על פי נתוני הביטוח הלאומי וביקור בביתם על ידי המשקיות והמפקדים כשהקריטריונים דומים לאלו של הביטוח הלאומי, למשל, משפחה שמחזיקה ברכב חדש לא תוכל לקבל את הסיוע הכספי. עוד מבהיר הגורם כי "לא יועבר כסף במזומן אלה החשבון ישולם באופן ישיר לחברת החשמל או תאגיד המים". עד היום בסיוע הקרן של הרב אקשטיין סייע צה"ל בהספקת מוצרי חשמל לבתים של חיילים מעוטי יכולת. מדובר בעיקר במוצרים הנדרשים לקיום כמו מקרר, מיטות, מכונת כביסה ותנורי חימום. 


בנוסף אומר הגורם באכ"א "בצה"ל יש סל כלים של מענקים שמפקד היחידה יכול להעניק לחייל ביחידתו, מענק שמועבר לחייל תוך 48 שעות מרגע הבקשה. צה"ל מחלק היום תווי מג"ד ומפקד שמאפשרים לחייל לרכוש מזון ברשתות השיווק. עד השנה זה פעל רק לחיילים קרביים ומהשנה הבאה גם חיילים המשרתים בעורף יהיו זכאים לסיוע בתווים". 

נכון להיום סוף השנה האזרחית 2015 הנתונים בצה"ל לא משתנים ועדיין אחד מכל 5 חיילים נזקקים לסיוע כלכלי. בצה"ל משרתים מעל 6200 חיילים בודדים בכלל זה גם כאלה שהגיעו מחו"ל וגם כאלה שגדלו בארץ בפנימיות. למעלה מעשרים אלף חיילים עובדים לאחר שעות הפעילות כדי לסייע למשפחה כלכלית וקרוב ל-3000 חיילים זכאים לתשלומי משפחה.