החזרת גופות נוספות: לאחר שאתמול הוחזרו שמונה גופות של מחבלים מגל הטרור הנוכחי, היום (שישי) יוחזרו בשעות הצהריים גופות נוספות של 20 מחבלים. ל"מעריב אונליין" נודע כי משקל רב להשבת הגופות היום הוא מזג האוויר שימנע צעדות ענק וקריאות הסתה במהלך הלוויות.



צעד זה מוכיח בשנית כי מנגנון תיאום החזרת הגופות מתקיים בפועל באופן מוצלח. המנגנון שנחשף ב"מעריב" הוקם לאחר שמערכת הביטחון החליטה לעשות סוף להשבת הגופות תחת פסטיבלים של לוויות המוניות הכוללות הסתה ומה שמכונה במערכת הביטחון "פסטיבל שאהידים". ההליך כולל את הסכמת המשפחות לעמוד בתנאי הלוויות שמציבה ישראל, בין היתר קבלת הגופות בשעות הלילה וקיום הלוויה ללא צעדה המונית הכוללת הסתה בחסות ארגוני טרור. הפיילוט הראשוני הסתיים בהחזרת גופות של מחבלים מתוך הקו הירוק, לאחר שבני המשפחה הסכימו לתנאים והתהליך עבר בהצלחה.



גורם ביטחוני מסר ל"מעריב" כי מדובר בהחלטה של דרג מדיני, שמבצעים פיקוד מרכז ומתאם הפעולות בשטחים. רוב משפחות המחבלים לא מוכנות לתנאי המדינה ורק אחדות הסכימו לתנאים. ביום שישי הוחזרו לפלסטינים שתי גופות לאחר שמשפחותיהם הסכימו להלוויות שקטות: גופתה של המחבלת הדיל עוואד, שביצעה את פיגוע המספריים בשוק מחנה יהודה, וגופתו של המחבל מוהנד אל־עוקבי, שביצע את הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע. שתי הגופות נקברו בסמוך למועד החזרתן וללא מצעד הלוויה בחסות ארגוני טרור והסתה. שאר המשפחות סירבו לתנאים, חלקן ככל הנראה תחת לחץ של גורמים ברשות הפלסטינית וגורמי טרור שרואים בהלוויות ההמוניות הזדמנות להמשיך את ההסתה.