כוחות הביטחון פשטו על בית משפחתו של החשוד בביצוע הירי ברחוב דיזנגוף אחר הצהריים, בוואדי ערה, כך דווח הערב (שישי). על פי הדיווחים, אביו של החשוד זיהה את תמונתו בטלוויזיה והתקשר לכוחות הביטחון. זהותו ידועה למערכת הביטחון וההערכה היא שהוא ייתפס בקרוב.



היורה מתל אביב מתחיל במסע ההרג

האב נלקח לחקירהה בשב"כ, ממנה עולה כי קודם לכן התקשר האב למשטרה וסיפר כי הוא מזהה את בנו בתמונות בטלוויזיה. האב סיפר לשוטרים כי קיבל לביתו שיחת טלפון אנונימית בה המתקשר אמר לו לבדוק אם האקדח אותו הוא מחזיק ברישיון כעובד בחברת אבטחה נמצא בביתו. האב בדק ומצא את האקדח, אולם אז הבין כי ייתכן ובנו זה שהתקשר אליו והסגיר את זהותו למשטרה.

הירי ברחוב דיזנגוף


הכיוון המרכזי שנבדק הוא פיגוע בהשראת רעיון המדינה האסלאמית (דאעש). עם זאת, במשטרה מדגישים כי עד שיהיה זיהוי מלא כל כיווני החקירה נבדקים. בנוסף, בדקות האחרונות הורד העמוד שלו בפייסבוק.



בערוץ 10 דווח כי בן דודו של היורה נהרג על ידי שוטרים לפני כעשור. ליורה עצמו יש עבר פלילי והוא ישב בכלא. עורך דינו וקרוב משפחתו אמר למעריב אונליין: ״הוא לא שפוי. הוא מסתובב לאחרונה בצורה מוזרה. הוא ישב בכלא כארבע שנים לאחר שרב עם חייל בצומת וניסה לחטוף את נשקו".


 


שני בני אדם נרצחו בירי שאירע סמוך לשעה 15:00 ושמונה נוספים נפצעו, שניים מהם במצב קשה. ההרוגים הם אלון בקל, בן 26 מתל אביב, מנהל משמרת בפאב "הסימטא" ושמעון רואימי מאופקים. בסרטונים של מצלמות אבטחה שפורסמו, נראה היורה מתכונן לירי ויורה לעבר עובר עוברי אורח ועל יושבי פאב "הסימטא". 



כוחות ביטחון רבים הגיעו למקום, ביניהם כוח ימ"מ, והחלו בסריקות נרחבות באזור הירי וברחובות הסמוכים במצוד אחר היורה, כולל כניסה לבתים בהם סברו הכוחות כי החשוד בירי מסתתר. בערוץ 10 דווח כי בתיקו של היורה, שהושאר בבית הטבע נמצא ספר קוראן.