פיגוע ירי אירע היום (ראשון) ליד מערת המכפלה שבחברון. כוחות מד''א ירושלים שהגיעו למקום טיפלו בחיילת בת 19, שמצבה הוגדר כבינוני, ופינו אותה לבית החולים שערי צדק.



מאוחר יותר היום התבצע ניסיון דקירה קל מאוד בתחנת אוטובוס ברחוב ברזני בשכונת ארמון הנציב בירושלים, שלא צלח. חובשים ופרמדיקים של מד"א ביצעו במקום סריקות, אין נפגעים במקום. הדוקר נמלט לשכונת צור באהר במזרח ירושלים.



הסכין מניסיון הפיגוע שלא צלח בארמון הנציב, 3.1.16. צילום: נועם אמיר
הסכין מניסיון הפיגוע שלא צלח בארמון הנציב, 3.1.16. צילום: נועם אמיר



החיילת, ששהתה במקום במסגרת סיור של צוערי בה"ד 1, נורתה מירי שבוצע מאחד הגגות באמצעות צלף. עדיין לא ברור האם הוא נתפס ומי מפעיל אותו. בעקבות הפיגוע, כוחות גדולים הוזרמו לכיוון שכונת אבו סנינה הסמוכה, כיוון שעלה חשד שמשם ביצע הצלף את הירי.



מנכ"ל מד"א אלי בין מסר לגל"צ כי "מדובר בפצועה אחת שמוגדרת כפצועה בינוני פצע באזור האגן הרגל היא מטופלת ע"י פרמדיקים שהגיעו תוך דקות ספורות".



פרמדיק מד"א חנוך זלינגר, שהגיע לזירה, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו צעירה כבת 19 בהכרה מלאה מטופלת ע"י כוח רפואי של צה"ל שהיה בסמוך לאירוע, היא סבלה מפציעה חודרת בפלג גופה התחתון, העלנו אותה לאמבולנס ותוך כדי פינוי הענקנו לה טיפול רפואי שכלל מתן נוזלים, חבישה וטיפול תרופתי." 



מהיישוב היהודי בחברון נמסר לאחר הפיגוע: "שוב ושוב מוכח כי הטרור הערבי הוא מחלה קשה ועמוקה ולא ניתן לטפל בה באופן נקודתי, חלקי וחולף. יש לעקור את הטרור מהשורש, לשחרר את העיר חברון מציפורני שלטון הטרור ולשחרר את עם ישראל מהסיוט". לצערנו הממשלה אוסרת לחלוטין על יהודים בניה בחברון ולעומת זאת מאפשרת למחבלים חופש מלא. אנו דורשים שינוי מיידי ומוחלט במדיניות הביטחון וההתיישבות בחברון. האויב לא ינוצח בדיבורים אלא במעשים".



הפיגוע הינו הפיגוע השני שהתרחש מראשיתה של שנת 2016. לפני יומיים בלבד, ביום שישי, נהרגו שני בני אדם ושמונה נוספים נפצעו בפיגוע ירי שאירע בפאב "הסמטא" שברחוב דיזנגוף 130 בתל אביב. ההרוגים הם אלון בקל ז"ל, מנהל המשמרת בפאב ושמעון רואימי ז"ל מאופקים.



אחר המחבל, נשאת מלחם, מתנהל גם היום מצוד, וסריקות אחריו מתבצעות ברחבי גוש דן. הערכת גורמי הביטחון היא כי המחבל עדיין לא עזב את גוש דן וזאת לא בגלל מידע שקיים, אלא בעיקר בגלל מידע שלא קיים על הימצאותו במקומות אחרים. הערכות הן כי הוא מסתתר ולא יוצא ממחבואו. הערכה נוספת שקיימת היא כי המחבל התאבד לאחר הפיגוע.