השר לביטחון פנים גלעד ארדן הבהיר הבוקר (שני) בראיון לאסף ליברמן בגל"צ כי ההערכה הרווחת בציבור כי המחבל מסתתר באזור צפון תל אביב, לאור חיפושי המשטרה - אינה נכונה.



"אנחנו לא מעוניינים לחשוף בפני המחבל מה אנחנו יודעים או לא על נתיב ההמלטות שלו. אין כבר הערכה שיש סיכוי גדול יותר שהוא נמצא בתל אביב מאשר במקומות אחרים - ולכן אם מישהו קיבל את הרושם שהוא נמצא דווקא בתל אביב או צפון תל אביב - זה לא נכון", כך ארדן.



"אני קורא לציבור להמשיך בשגרת החיים", הוסיף השר לביטחון פנים, "אין שום סיבה להתנהל אחרת מאשר כל יום אחר. אני לא אומר במקרה - אין סיבה להניח שהמחבל נמצא דווקא בגוש דן. יש גם המון תאונות דרכים ופיגועים לאחרונה והמדינה לא אמורה להתנהג לפי כוונות של טרוריסטים. אני טוען שכרגע המשטרה פרוסה בכוחות מספיק גדולים כדי שתהיה לה היכולת לתת מענה. אני מקווה שהציבור ירגיש בטוח ובנוח להמשיך בשגרת החיים".

כשנשאל על החשכת הבתים באזור רמת אביב הלילה, אמר ארדן: "אני לא מכיר את זה" והוסיף כי "אני יכול להגיד שמיד לאחר הרצח ביום שישי בוצעו סריקות נרחבות באזורים הסמוכים וחיפשו דברים בשיתוף עם השב"כ. לכן אין הסתברות גבוהה שהוא שם. אם יש פעולות כאלה ואחרות כמו שציינת - הרבה פעמים הציבור מדווח על תנועה חשודה וכל קריאה כזאת נבדקת באופן מידי אז יכול להיות שזה המקרה".

השר ארדן תקף את ההדלפות מהמשטרה על המצוד ואמר: "לרוני אלשיך יש עשרות שנים של ניסיון ואני מציע להסתמך עליו ולא על מדליפים בזויים משורות המשטרה שמתעסקים בזוטות".

באשר למסוכנותו של המחבל, אמר ארדן: "לציבור נשקפות הרבה סכנות, גם תאונות דרכים וסכנות טבע. בהחלט מדובר באדם מסוכן שעלול לחזור ולפגע בעתיד ונעשים מאמצים רבים כדי ללכוד אותו ויותר מזה אין לי מה לומר".