יממה לאחר הגשת כתבי האישום בפרשת ההצתה בכפר דומא, מציג רפאל מוריס, חברו הקרוב של הנאשם המרכזי ברצח - עמיאל בן אוליאל, תמונה אחרת משהציג השב"כ אודותיו, וטוען כי הוא אין לו חלק במעשים וכי הודאתו נגבתה בעינויים.



בראיון לגל"צ אמר הבוקר (שני) מוסרי, שגר עם בן אוליאל לפני ארבע שנים למשך שישה חודשים ומאז הם בקשר, כי "עמיאל הוא בחור עדין שהשקיע כל כולו ביישוב הארץ, בבנייה, חקלאות ורעיית צאן. הוא בנאדם חושב, מאוד שקול. כולנו היינו בשוק כששמענו שחושדים בו כי לא יכול להיות שהוא עשה את זה. התיק הזה מלא חורים, זה לא הגיוני".



כמו כן ביקר מוריס את ההאשמות המופנות כלפי אותה חבורה של "נוער הגבעות": "הם רוצים לשנות את המדינה לכיוון מדינה יהודית אולי גם לפני הדמוקרטית, מפה מאשימים אותם במרד ואומרים שהם רוצים להפיל את המדינה - איך דבר יותר רחוק מהמציאות מזה".



כמו כן טען מוסרי כי אין לו ספק שבן אוליאל אינו אשם במעשה: "אני גר קרוב ומכיר את השטח, את האדם והיכולות שלו. לעשות משהו ברמה כה מקצועית ולערוך טיול לילי של כמעט עשרה קילומטרים בלי להשאיר עקבות - זה נשמע כמו סיפור מהסרטים שהביאו לסוכן מיוחד. הבנאדם בלי הכשרה צבאית אפילו ואני לא מכיר בנאדם שמספיק מיומן למעשה כזה".



ומבחינה אידאולוגית? הוא מסוגל לעשות זאת?


מבחינה אידאולוגית אני גם לא חושב שהוא מסוגל. הוא משקיע את 'המרד' שלו ביישוב הארץ. הוא לא היה חושב לעשות את זה, הוא לא מתעסק בלהעיף את הערבים אלא לבנות את הארץ". עוד אמר: "ניסו לתפור את התיק הזה על נערי גבעות, בוז'י וביבי יצאו בהצהרות שמדובר טרור יהודי והם אמרו שהם יתפסו אותם, זאת עוד לפני שידעו מה קרה, הם היו צריכים כסת"ח. המקום היחיד שלא ראיתי שכל הממצאים נבדקים - זה באירוע הזה. לא בדקו אם זה ערבים אולי בכלל. מה שכן, זה בטוח לא היה עמירם. השב"כ גם לא האמין להודעה שלו".