אירוע ביטחוני בצפון: מטען חבלה התפוצץ היום (שני) ליד שני כלים הנדסיים של צה"ל על גדר הגבול בגזרת הר דב. לא היו נפגעים. ארגון חיזבאללה לקח אחריות על הנחת המטען. על פי דיווחים בלבנון, גורם בחיזבאללה טוען כי המטען כוון לבכיר במוסד. 



דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, מסר כי מיד לאחר הפיצוץ עלה חשש שיש באזור מטענים נוספים וכלים הנדסיים נשלחו לבדוק את המקום. צה"ל הגיב באש ארטילרית לעבר מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון שהוכנו מראש. החקלאים נקראו להפסיק את העבודה באופן מיידי. בניגוד לדיווחים, לא היה ניסיון חטיפה. חשש לירי טילי נ.ט. הוסר.



עוד מסר דובר צה"ל, כי  צה"ל קיים הערכת מצב בראשות הרמטכ"ל גדי איזנקוט וכי "צה"ל רואה את האירוע בחומרה ונמצא במוכנות גבוהה ככל שיידרש". האירוע הסתיים וכל המחסומים בצפון הוסרו.



מאז חיסולו של איש חיזבאללה, סמיר קונטאר בסוריה, נערכים במערכת הביטחון לתגובה אפשרית של חיזבאללה, לאחר שמזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, איים לנקום את מותו של המחבל. בנאום שנשא יומיים לאחר החיסול, אמר נסראללה כי לחיזבאללה אין ספק שישראל אחראית לחיסול קונטאר והוסיף כי הארגון יגיב על ההתנקשות בקונטאר "בזמן ובמקום המתאימים".

אתמול שלח נסראללה איומים נוספים לעבר ישראל ואמר כי "דמו של סמיר קונטאר עדיין מאלץ את החיילים והקצינים של האויב להתחבא במחילות לכל אורך הגבול. הם מחכים ואנחנו מחכים. הם מפחדים. כעת הגיע השלג והכביד עליהם עוד יותר".

נסראללה הוסיף בנאומו: "הם כלואים עוד יותר במחילות שלהם, אבל על כל פנים אנחנו מחכים גם כן ואללה אוהב את אלה שמחכים. חשוב שהם יבינו שהרצח של האחים שלנו ושפיכת דמנו לא יעברו בקלות ועל הישראלים לפחד ולהתחבא. התגובה תגיע אם ירצה אללה".
מוקדם יותר היום, דיווחו ערוצי תקשורת לבנוניים דיווחו כי צה"ל ביצע ירי ארטילרי לעבר אזור החוות שבעא ("הר דב"), בסמוך לצומת הגבולות של ישראל, לבנון וסוריה. דיווחי החדשות מצפון לגבול עולים בקנה אחד עם העדויות שפורסמו אתמול ב"מעריב אונליין", לפיהן ישראלים המתגוררים ברמת הגולן שמעו את קולות הפזגים אתמול ובמהלך סוף השבוע.  
על פי ערוצי החדשות הלבנוניים, צה"ל ירה למעלה מ-20 לכיוון חוות שבעא. גורם צבאי אמר אתמול ל"מעריב-אונליין" כי מטרת הירי הארטילרי היא להרחיק רועי צאן מהגבול. אולם, קולות הירי העלו כבר אתמול חשש כבד כי מתבצעים ניסיונות להנחת מטענים על הגבול, במטרה לנקום את חיסולו של סמיר קונטאר המיוחס לישראל.
לפני כשנה נהרגו באזור שני חיילי צה"ל, רב סרן יוחאי קלנגל וסמל ראשון דור חיים ניני, ונפצעו שבעה נוספים, לאחר שטילי נ"ט נורו לעבר השיירה בה נסעו סמוך לגבול עם לבנון. מחבלי חיזבאללה ארבו לרכבי סיור של צה"ל והצליחו לפגוע בהם. הרכבים, מסוג איסוזו די מקס וגי'פ נוסף, לא היו ממוגנים.

גם אז פעולת חיזבאללה היתה כנקמה על תקיפה של צה"ל בסוריה, בה נהרגו חמישה אנשי הארגון, בהם גי'האד מורניה, בנו של מזכ"ל חיזבאללה לשעבר, עימאד מורנייה, שחוסל אף הוא על ידי ישראל.