תאונת אימונים קשה מאוד בדרום אירעה היום (שלישי) בצהרים בבסיס האימונים הצה"לי  צאלים. קצין צה"ל, סרן ישי רוזאלס מבית מאיר, המשרת בגדוד נצח יהודה של חטיבת כפיר, נהרג כתוצאה מפיצוץ פגז מרגמה, במהלך אימון של קורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים. במהלך אימון של כוח שריון נורה בשוגג פצמ"ר תועה מסיבות שנחקרות כעת.

הפצמ"ר התפוצץ ורסיס ממנו עף ופגע בראשו של סרן רוזאלס, שלקח חלק בתרגיל מקביל. רוזאלס נפצע אנושות ומאמצי ההחייאה בשטח לא צלחו. חייל נוסף נפצע באורח קל עד בינוני ופונה באמצעות מסוק צבאי לבית החולים סורוקה בבאר שבע. מדובר באימון שגרתי של תצוגת תכלית במסגרת הקורס שנערך במקום.


ישי רוזאלס ז"ל. צילום: פייסבוק 

במהלך התרגיל הציג הגדוד הדגמה של לחימה משולבת של כמה כוחות יחידות חי"ר והנדסה. הערכה הראשונית היא כי מדובר בטעות אנוש של הכנסת מטרה לא נכונה שגרמה לפצמ"ר לנחות בסמוך לשטח מנוחה. 
 
מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, הורה על הפסקת האימונים בצה"ל עד לסיום התחקיר הראשוני. בנוסף, מינה מפקד זרוע היבשה צוות תחקיר מומחים בראשות ראש תחום חיל-שריון, אלוף-משנה אופיר לוי לחקירת האירוע.
 
סרן רוזאלס עלה לארץ ממקסיקו ולמד בישיבה בירושלים. הוא כיהן כמפקד מחלקה בגדוד נצח יהודה של חטיבת כפיר. הוא ההרוג הראשון בתאונת אימונים מזה למעלה משנה. רק אתמול פרסם מערך הנפגעים של צה"ל את גרף החללים לשנת 2015 לפיו נהרגו בשנה החולפת 36 חיילים - אף לא אחד מהם בתאונת אימונים. רוזאלס צפוי להיות מובא למנוחות הערב, בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. לאחר מותו הועלה רוזאלס לדרגת סרן. 

הרב ירון דוד, מרבני עמותת הנח"ל החרדי, ספד לאחר מותו של ישי רוסלס ז"ל בתאונת האימונים: "יצא לי ולשאר רבני העמותה להכיר היטב את ישי ז"ל. ישי החל את דרכו בגדוד 'נצח יהודה' בפלוגת 'מצדה', המשיך לקורס מ"כים ולקורס קצינים, היה קצין מצויין, ירא שמים, שקט, צנוע ועניו מאוד. מעולם לא שמעת אותו מדבר לשון הרע על אף אחד. תמיד ראה את כולם בעין טובה. פגשתי אותו פעם אחרונה לפני מספר שבועות. אני וכל הרבנים עדיין בהלם מהבשורה המרה. לא מעכלים שישי כבר לא איתנו".