במטה המוסד בגלילות התקיים הבוקר (רביעי) טקס החלפת ראש מוסד. (רמס״ד) יוסי כהן מחליף את תמיר פרדו שכיהן חמש שנים בתפקיד ועבד בארגון 35 שנים. כהן שהיה מלווה בבני משפחתו לא הסתיר את התרגשותו מהמעמד. הוא יתמקד בשלוש משימות: להפוך את המוסד לעוד יותר מבצעי ולוחמני, לפקוח עין על איראן כדי לגלות אם הוא מפרה את הסכם הגרעין ולטפח קשרים חשאיים עם מדינות סוניות במזרח התיכון כדי לבלום את התפשטות איראן ואת השפעתה.



כזוכר בטקס צנוע נפרדה אתמול צמרת המדינה מראש המוסד הפורש, תמיר פרדו. האירוע התקיים באולם גדול בתל אביב בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הביטחון משה יעלון, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ושרים, חברי כנסת ורבים מעובדי המוסד לדורותיהם - כולל ראשי מוסד בעבר. לאירוע הוזמן גם, לבקשת פרדו, הנשיא הקודם שמעון פרס.



אחת למספר שנים יוצאים אנשי המוסד לערב אחד מהצללים, ומגיחים החוצה כדי להיפרד מראש הארגון שעוזב. הערב היה זה תורו של ראש המוסד היוצא תמיר פרדו שנפרד מהארגון לאחר שנות כהונה אינטנסיביות ועמוסות במיוחד.



כדי לחסוך בהוצאות האירוע לא הוזמנו זמרים, ואת מיקומם מילאה להקה של עובדי המוסד, ששרה בעיקר שירים ישראלים כמו "לא קלה דרכנו", ו"אין לי ארץ אחרת".



באירוע, בו השתתף גם ראש המוסד הנכנס יוסי כהן ושני המועמדים האחרים לתפקיד, נ' ורמי בן ברק, הוקרנו קטעי וידאו עם ראיונות של עובדים, שסיפרו על פרדו. בחלק מהסרטונים, בהם לא נחשפו כמובן פרטים מבצעיים, היו רק רמיזות עם שמות קוד לאירועים והחלטות שקשורים לפרדו, כמו גם כמה בדיחות על חשבונו.



רוב הדוברים הדגישו את היותו רמס"ד (ראש מוסד) קפדן, שבודק פעם אחר פעם ועוד פעם כל תוכנית מבצעית לפני שהוא מאשר אותה. כמו כן גם ציינו את תרומתן לעודד אנשים עם מוגבלויות להצטרף לארגון ולמערכת הבטחון. פרדו עצמו אמר כי תמיד הוא חש שיכול היה להביע את דעתו לדרג המדיני בחופשיות רבה וללא סייגים, ומצד שני הוא וארגונו כיבדו כל החלטה של הדרג המדיני.



הנשיא התשיעי שמעון פרס נאם באתמול טקס הפרידה מראש המוסד היוצא, תמיר פרדו והודה לו על שנות שירותו למדינה: "אתה מצליח לראות את האמת בעיניים מפוכחות, לומר את האמת המלאה לאלה שמעליך ומתחתיך, ללא מורא וללא שיקולים אישיים, כאשר רק טובת המדינה ובטחון אזרחיה עומדים לנגד עינייך". פרס בירך את ראש המוסד הנכנס, יוסי כהן ואמר: "אתה מכניס היום את רגליך לנעליים גדולות, אבל אתה כבר צעדת בהן. יש לך את זה. עלה והצלח".