במהלך צילום כתבה של הערוץ הראשון, נדקר בשוגג כתב הערוץ איתם לחובר, כשלבש אפוד שאמור להגן מפני דקירות, נדקר לצורך הצילום, נפצע באורח קל ונזדקק לטיפול בבית החולים.

מאז החל גל הטרור, כוחות הביטחון וגם אזרחים מחפשים פתרונות למיגון מפני דקירות בפלג גוף העליון. כפי שפורסם אתמול, בצה"ל הוחלט לאבזר את הלוחמים באפוד מגן צווארי שמתלבש על האפוד הקרמי הרגיל ומגן על העורף, הצוואר והגרון, על מנת לספק לחיילים הגנה נוספת. חברת פ.מ.ס הציגה היום פיתרון נוסף - אפוד נגד דקירות, שיכול לשמש גם אזרחים. למרבה הצער, אותה תקרית הביאה לעוגמת נפש גדולה במיוחד.

בפוסט שפרסם היום הערוץ דרך חשבון הפייסבוק, נכתב: "כתבנו, איתם לחובר, יצא הבוקר לצלם כתבה על אפודי מגן, עבור מהדורת מבט. במהלך הכתבה, נפגש עם נציגי החברה שמייצרת את אפודי המגן בעבור מערכת הביטחון ובעבור השוק האזרחי. תוך כדי הצילומים, הסכים לחובר לבקשת נציגי החברה, לנסות על עצמו את אפוד המגן. הניסיון לא צלח, האפוד לא עמד בהבטחות היצרן, הסכין חדר פנימה, ופצע אותו קלות".

אאוץ'. צילום: הערוץ הראשון
אאוץ'. צילום: הערוץ הראשון


"נציגי החברה, שחשו מבוכה גדולה כתוצאה מהתקרית, הגישו ללחובר עזרה מידית. בהמשך, פונה לחובר לבית חולים לקבלת טיפול רפואי, שם הרופאים ביצעו תפרים לחתך שנוצר בגבו". עוד נכתב כי הפרטים המלאים והצילומים ישודרו הערב במהדורה עם יעקב אילון.

יניב מונטקיו, מנהל מחקר ופיתוח אפודי מגן, פ.מ.ס הוא שדקר את לחובר וסיפר על שאירע לסיון רהב מאיר בחדשות 2: "עשינו משהו שלא צריך לעשות. ביצענו ניסוי עליו. הוא רצה שנעשה צילום של דקירה עליו. לפני כן הראיתי לו את המיגון שאכניס לאפוד, דקרנו בעוצמה חזקה ואז הכנסנו למעיל והוא לבש ועשינו הצגה של דקירה והתחלתי לדקור אותו ממש. הוא ביקש עוד טייק כדי לבחור את הטוב ביניהם ולדאבוני אני סטיתי מאזור המיגון ופגעתי לו בגב".

"זה לא נעים ואני לקחתי את זה קשה לא פחות ממנו. מיד נסענו לבית החולים עשו לו תפירה וחברה שלו באה לאסוף אותו. מה שבטוח - זו פעם אחרונה שאני אעשה ניסוי על בני אדם", אמר מונטקיו.