בעקבות סבב המינויים של המפכ"ל עולה גם רשימה של פורשים או קצינים בכירים וותיקים שעתידם נכון להיום לוט בערפל. הניצב הראשון שהודיע על פרישה הוא שלומי מיכאל מפקד מחוז ש"י ואחריו ניצב אהרון אקסול, ראש אג"מ במשטרה. 

ניצב דני חן ראש אגף התכנון (אג"ת) יפרוש גם הוא לגימלאות ומול אלה צריך לעקוב אחר עתידם של תנ"צ דורון ידיד, מי שכיהן כמ"מ מחוז צפון ואשר לא נמנה עם המינויים האחרונים ולא הועלה לדרגת ניצב. תנ"צ ידיד, אומרים גורמים במשטרה, לא יישאר בארגון ו"הפנים את המסר" של המפכ"ל.

כמוהו, גם גורלו ככל הנראה של תנ"צ ג'מאל חכרוש, הקצין המוסלמי הבכיר, שמכהן כמ"מ ממ"ז חוף. כמו ידיד, גם חכרוש לא זכה לקידום וגם לא למינוי והוא יצטרך לקבל החלטה על עתידו.


שני ניצבים נוספים לא ברור עדיין מעמדם. האחד ראש אגף חקירות ומודיעין (אח"מ) ניצב מני יצחקי, שלגביו עלתה סברה כי המפכ"ל מחפש בקדחתנות אחר שופט בדימוס או בכיר בפרקליטות שימונה לתפקיד הרם. הניצב האחרון ברשימה הוא ירון בארי, ראש אגף התנועה (את"ן) שגורלו כעת תלוי בהליך שנקבע לו בעקבות דוח ביקורת על פרשת רונאל פישר.

המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך קיבל את אישורו של השר לביטחון פנים והחל היום (רביעי) במינוי ניצבים לסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה. מבחינת רנ"צ אלשיך, מדובר בסבב המינויים המשמעותי הגדול והראשון שהוא מבצע כאשר המינוי הראשון שלו היה הצבתו של ניצב זוהר דביר, מפקד מחוז (ממ"ז) צפון כסמפכ"ל המשטרה. בין הניצבים החדשים: קצין מהשב"כ וגימלאי של הצבא אשר פשט את מדיו לפני כשנה. 

את ניצב דביר כממ"ז צפון יחליף על פי החלטת המפכ"ל תנ"צ אלון אסור שיועלה לדרגת ניצב. תנ"צ אסור, 51, בעל תואר ראשון במשפטים ובתולדות עם ישראל ותואר שני במדעי הרוח ובתולדות עם ישראל, משרת במשטרה כבר למעלה מ-20  שנים ורק לפני שנה ושלושה חודשים הועלה לדרגת תנ"צ ומונה לפקד על המכללה הלאומית לשוטרים. בין תפקידיו המשמעותיים: קצין אג"מ במחוז מרכז, מפקד תחנת (מת"ח) פתח תקווה וקודם לכן מת"ח בראש העין.
 
לממ"ז ש"י מונה תנ"צ משה ברקת שיועלה לדרגת ניצב. תנ"צ ברקת, 49, בעל תואר ראשון בלימודי איסלאם ותואר שני בקרימינולוגיה משרת בארגון 23 שנים ומילא של תפקידים בכירים בהם ראש חטיבת שיטור וקהילה, מפקד מרחב (ממ"ר) דוד, עוזר המפכ"ל וראש מדור מבצעים.
 
לתפקיד ראש אג"מ ימונה תנ"צ אלון לבבי,  שייכנס לתפקידו ביוני השנה עם פרישתו של ניצב אהרון אקסול מהמשטרה. תנ"צ לבבי, יועלה לדרגת ניצב. מפכ"ל המשטרה החליט למנות את ממ"ר שרון תנ"צ קובי שבתאי לתפקיד מפקד מג"ב והוא יועלה לדרגת ניצב בטרם כניסתו לתפקיד. לתפקיד ראש אגף תכנון לוגיסטי (את"ל) של המשטרה ימונה ב' ראש מטה התפעול בשב"כ אשר יגוייס למשטרה בדרגת ניצב. לתפקיד ראש אגף תכנון (אג"ת) ימונה תא"ל במיל צבי (צביקי) טסלר, שיגוייס למשטרה בדרגת ניצב. לממ"ז חוף ימונה ניצב עמוס יעקב ולממ"ז תל אביב כפי שכבר חשפנו במעריב ימונה ממ"ז ירושלים הנוכחי ניצב משה (צ'יקו) אדרי. את מקומו של ניצב אדרי יחליף ממ"ז דרום ניצב יורם הלוי, שנשאר במשטרה וללא ספק רואה עצמו כמי שיכול להתמודד לתפקיד המפכ"ל עם סיום כהונתו של רנ"צ אלשיך.