הותר לפרסום הערב (רביעי) כי המשטרה חושדת שנהג המונית אמין שעבאן נרצח גם הוא על ידי המחבל נשאת מלחם, אחרי פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב, שאירע ביום שישי האחרון.



ח"כ אוסמה סעדי אמר בתגובה לפרסום כי "השב"כ והמשטרה בשירות מנגנון ההסתה של נתניהו, ידעו מהרגע הראשון את זהותו של מי שרצח את אמין שעבאן אך התעלמו במתכוון שיהיה מרווח להסתה כנגד הציבור הערבי ומנהיגיו".



"המשפחה חרב עליה עולמה, מדובר במפרנס יחיד למשפחה גדולה שהילדים שלו היו כל עולמו והוא היה כל עולמם, ומסרבים לקבל את התירוצים הן של השב"כ והן של המשטרה בעניין נסיבות הרצח וזהות הרוצח, ולא את דברי ההסתה של ראש הממשלה", הוסיף ח"כ סעדי.



מוקדם יותר היום שוחרר ממעצר ללא תנאים מגבילים ג'ודאת מלחם, אחיו של המחבל החשוד בפיגוע הירי בפאב הסימטא בתל אביב, שנעצר לפני מספר ימים בחשד שסייע לרצח. 


בצאתו מהמעצר לא התייחס למעשיו של אחיו אבל הבהיר כי כל העצורים לא קשורים לאירוע. "אני בטוח שכל אחד מהעצורים אין לו קשר לפיגוע", אמר מלחם. "מצטערים על מה שקרה. תודה לאל שיצאתי זכאי. תודה רבה לעורך הדין שהוציא אותי מכל החשדות שיוחסו לי", הוסיף.
נשאת מלחם, שביצע את הפיגוע הרצחני בערב שבת בתל אביב ועדיין מסתתר, זוכה לביקורת מרומזת ממשפחתו שטענה כי בעבר כבר פנו כמה מאנשי המשפחה למשטרה והזהירו מפני אורח החיים שהוא מנהל, אבל לדבריהם המדינה הפקירה אותו ולא מצאה לו מסגרת מתאימה, מה שהוביל אותו למעשה הנוראי. "דבר שכולנו מגנים, לא מבינים ומסרבים לקבל, אבל אם לא היו מזלזלים בו יכול להיות שזה היה נמנע", אמרו במשפחת מלחם.
במשפחה של הרוצח דחו את טענות המקורבים לחקירה לפיהן הקריאות של בני המשפחה לנשאת שיסגיר את עצמו - צופנות מסרים סמויים אליו. "לחשוב שאנחנו משתפים פעולה עם נשאת זו בדיחה ולא יותר מזה. זה לזלזל בנו, לזלזל באבי המשפחה לזלזל בכולם", אמרו בני המשפחה. היו גורמים במשטרה שאמרו כי "זו לא משפחה כזו מתוחכמת למרות שהרוצח מצליח להערים על כולם".
גורמים בתוך המשפחה דוחים את טענות המשטרה כאילו הרוצח דיבר עם מי מהם ובפרט עם אבי המשפחה. אחרים טוענים כי גם אם הייתה שיחה כלשהי היא לא נועדה לסייע לרוצח להימלט. "גם האב מכיר בעובדה שהבן שלו רוצח ומחבל", אמר אתמול אחד מבני הכפר, "תפסיקו להפעיל לחץ על הרוצח באמצעות מעצר הוריו, ואחיו, ודודיו, וחבריו זה לא יעזור. הוא לא שומע לא רואה ולא יודע כלום. הוא מסתתר במקום שאין שום קשר אליו".
אתמול כזכור נעצרו קרובי משפחתו של המחבל: האב מוחמד מלחם נעצר בחשד בסיוע לרצח, גרימת מוות והתארגנות בלתי חוקית. המשטרה עצרה גם שני בני דודים וחבר של המחבל. כולם חשודים בסיוע לרצח בצורה כזו או אחרת.