כשטוראי סת' התגייס לצה"ל, זה היה חודשיים אחרי שפרץ גל הטרור הנוכחי. בכל יום ראשון הוא עשה את דרכו מביתו לתחנה המרכזית בירושלים לכיוון מחנה הטירונות שלו במסגרת ההכשרה כלוחם בחיל התותחנים ועקב בדאגה אחר החדשות, אולם הוא לא תיאר לעצמו שבוקר אחד יהפוך לכותרת.



בסוף השבוע הוא נשבע אמונים לצה"ל ולמדינת ישראל, ומפקדיו בחרו להעניק לו תעודת הערכה על כך שלא איבד את קור הרוח, כשהצליח להתעשת ולנטרל מחבל ולמנוע ממנו לרצוח בסכין חפים מפשע, למרות שנדקר בכתפו וחייו היו בסכנה.



"זה היה בוקר רגיל, לא משהו מיוחד", משחזר טוראי סת', "ירדתי בתחנה המרכזית ואז הרגשתי שמישהו קופץ עלי. בהתחלה חשבתי שזה חבר מהטירונות, אבל ראיתי שזה לא מישהו שאני מכיר. בשלב הזה הוא דקר אותי בשכם אבל אני לא שמתי לב. מה שהציל אותי זו רצועת הנשק שהסיטה את הסכין, אחרת זה לא היה נגמר בפציעה עמוקה אלא עמוקה מאוד", הוא מספר. "בהתחלה המשכתי ללכת וראיתי שהוא מתעצבן. הוא הסתובב אלי עם הסכין מונפת ביד ורק אז הבנתי שהוא בא לעשות פיגוע".



בשלב הזה מתחיל מאבק בין סת' למחבל. בעוד המחבל מנסה לרצוח אותו ולדקור אותו בפניו, סת' הודף את הניסיון ונופל עם המחבל על הרצפה. למזלו הוא נפל על ידו עם הסכין. "נטרלתי אותו, דחפתי לו את הפרצוף למעלה עד שהגיע מאבטח לעזור לי. בשלב הזה כבר הגיעו השוטרים", הוא מספר.



הפיגוע עצמו התרחש ב-27 בדצמבר. מאז סת' השתחרר מבית החולים והתעקש לחזור מיד לבסיס הטירונות להשלים את המסלול. סת׳ עלה עם משפחתו לפני 14 שנים לארץ מארצות הברית ובחר לשרת בחיל התותחנים. "בניתוח הפיגוע עצמו אני מודה לאלוהים שהוא הסתובב וניסה לדקור אותי פעם שניה כי לידי חלפו כמה נערות ואם הוא היה פונה אליהן זה היה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע. במחשבות הכי רעות שלי לא חשבתי שלי זה יקרה ואין ספק שסגירת המעגל בהשבעה זה משהו שאני לא אשכח לעולם", הוא מסכם.