במסיבת עיתונאים משותפת שהתקיימה הבוקר (שני) במשרד הביטחון, הציגו מנכ"לי שני המשרדים - הבטחון והאוצר, את ההסכם שהוביל לתקציב מערכת הביטחון. בעוד שני המנכ"לים, האלוף במיל' דן הראל  ושי באב"ד הציגו "זוגיות מופלאה", נדמה שבפעם הראשונה מוצג הסכם שהושג בהסכמה ולא בכפייה, תוך התחייבות, לראשונה בהיסטוריה לשקיפות מצד משרד הביטחון.

ההישג הבולט ביותר בהסכם הוא כמובן ההסכמה על תקציב הביטחון לחמש השנים הבאות. הסעיף השני הוא הוצאת כל הפרויקטים החיצוניים ממסגרת התקציב כגון: פרויקט צה"ל יורד דרומה, תקצוב בניית הגדר המזרחית, הפרטת תע"ש, תקצוב אבטחת המים הכלכליים, תוספת דמי הקיום לחיילים בחובה, הסכמים חדשים והתייקרויות.

בשנים קודמות, סעיפים אלו החזירו את ראשי המשרדים לחדרים סגורים ולהתקוטטות מביכה, שתמיד הייתה נגמר בכך שאנשי האוצר היו יוצאים חבוטים מינוס צ'יק שמן לפקודת משרד הביטחון, וראשי משרד הביטחון היו יוצאים עם צ'ק אבל בלי אופק ניהולי. כעת הוחלט כי בחמש השנים הבאות יעמוד בסיס התקציב על סך של 56.1 מילארד שקל, אליו יתווספו 3 מיליארד שקל כיסוי חובות עבר של האוצר למשרד הביטחון, תוספת בגין הוצאות צפויות לאור העובדה כי צה"ל נאלץ לפטר אלפי אנשי קבע. כמו כן, הוחלט על תוספת תקציבית קבועה של 300 מיליון שקל בחמש השנים הבאות, כך שבסיכומו של דבר תקציב הביטחון יעמוד על 61 מיליארד שקל.

אולם שני המשרדים הסכימו כי כל המחלוקות יעוגנו בחקיקה ובעתיד, הם לא יצטרכו בורר במחלוקות. כמו כן הוחלט והוסכם כי אירועים חריגים כמו מלחמה, רכש בלתי צפוי, ודרישה ממשלתית מיוחדת שאינה במסגרת התוכנית הרב שנתית, יפגשו הצדדים לשיח מחודש. הבשורה הגדולה ביותר נופלת על אנשי הקבע ובדגש על הקצינים.

מודל הקבע החדש נקבע באופן סופי ולפיו אנשי הקבע יצאו לפנסיה מוקדמת בגיל ממוצע של 43 כשרוב הקצינים יסיימו את השירות בקבע בגיל 42. מי שיגיע לחלון שירות בגיל 35 ולא יקודם לדרגת סגן אלוף יסיים את השירות ויצא עם מענק חד פעמי ללא פנסיית הגישור. עוד הוחלט כי חיילי הקבע הראשוני יקבלו תוספת כלכלית משמעותית וחיילי החובה יקבלו את העלאה בחמישים אחוז בשכרם בלי מחלוקת תקציבית. בשורה נוספת לחיילי החובה היא קיצור נוסף בשירות לשנתיים וחצי. קיצור זה יחול על המתגייסים משנת 2020.