גורם בכיר במשרד הביטחון התייחס היום (שני) לראשונה להדחתו של ראש מנהלת חומה במשרד, יאיר רמתי. "ההדחה של רמתי הייתה קשה ובלתי נמנעת" אמר הגורם הבכיר. "יאיר עבר עבירות חוזרות ונשנות לא פעם אחת. על המחשב שלו היה מידע רגיש ומסווג שאם היה מגיע לגורם זר, זו הייתה פגיעה חמורה בביטחון מדינת ישראל" אומר הגורם.

בשיחה עם כתבים צבאיים מגלה הגורם הבכיר כי יאיר רמתי עבר שימוע נוסף בעבר, בהיותו ראש מנהלת חומה וזאת בנוסף לאירוע אחר שרשום על שמו מהעבר הרחוק, של התרשלות בהחזקת מידע מסווג. לצד זה מבהיר הגורם כי "הדבר לא נעשה בכוונה לפגוע". הוא מספר כי "היה פה תהליך קבלת החלטות רציני אחרי התייעצות עם גורמי ביטחון שונים ובסוף הוחלט להפסיק את עבודתו. נאלצנו לעדכן את האמריקאים בנושא".  

"עבירות ביטחון מידע זה הדבר הכי חמור שיכול לקרות. איום זליגת מידע הוא חמור מאוד ואנחנו מצפים מכל עובד להקפיד על נהלי עבירות מידע", הוסיף הבכיר. באופן אישי אומר הגורם הבכיר כי "זו נקודת שבר מאוד קשה למשרד הביטחון. יאיר קיבל הודעה מכובדת ומסודרת וסיים את תפקידו שבוע לפני שהופצה הודעה לתקשורת. מדובר במדען הטילים מהטובים בעולם שאחראי באופן ישיר לשורה של הצלחות מהגדולות בהיסטוריה של מדינת ישראל".