עיקרי תקציב הביטחון פורסמו אמש, כשבמוקד הרפורמה בנושא הפנסיה של אנשי הקבע, שתעלה לתקציב המדינה מאות מיליארדי שקלים בעשור הקרוב. שר האנרגיה והתשתיות, הד"ר יובל שטייניץ, אמר הבוקר (שלישי) לחגי גולן ורינה מצליח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "אני לא בקיא בפרטים, כי הם טרם פורסמו, אבל המגמה להגיע להסדרה ארוכת שנים בתחום היא מבורכת.






מה שמפריע לי זה גיל הפנסיה. כשר אוצר ניהלתי מאבק אדיר מול משרד הביטחון כדי להעלות את גיל הפנסיה ועיגנו אותו בחקיקה, גיל הפנסיה הממוצע מתייצב סביבות גיל 55, מה שמביא לכך שפנסיית הגישור תימשך כעשר שנים, בעבור 30 שנות שירות, ולא מעל ל-20 שנה עבור 20 שנות שירות, כמו שהיה עד עכשיו. לצערי במה שהובא אתמול יש מגמה שוב להוריד את גיל הפנסיה ל-42 או 43. אני אישית חושב שקצינים וגם מפקדים בקרבי, שמגיעים לרמה של מפקדי אוגדות או פיקודים, לא צריכים לפרוש בגיל 42 גם לא 45".


גולן ומצליח טענו באוזניו שאנשי משרד הביטחון סגרו דיל עם פקידי האוצר מבלי שאף אחד יודע מה באמת כלול בו, ללא שקיפות ובקרה. השר שטייניץ הסכים איתם: "ברור שהממשלה, הקבינט וועדת חוץ וביטחון צריכים לדעת, כי בסוף זה הסדר כלכלי ולא נוגע ביחידות ובמבצעים הסודיים. כשר אוצר נאבקתי על העלאת גיל הפנסיה ועל שקיפות ובקרה ולכן ברור שהסכם כזה חל כעליו כלל השקיפות. אנחנו דורשים שקיפות ממערכת הביטחון, גם בתקופתי וגם עכשיו אצל משה כחלון. תקציב הביטחון צריך להיות שקוף. אני מבין ששר האוצר בעד פרסום ההסכם ואני מקווה שהוא יפורסם בקרוב".

על הסרת הסנקציות המתקרבת מאירן אמר השר: "אנחנו צריכים להיות מוטרדים מאוד. הסרת הסנקציות תאפשר לאיראן תהליך מהיר של התעצמות צבאית קונבנציונאלית. היא תוכל לרכוש מטוסי 'סוחוי 30' מתקדמים וחדישים יותר, בעלי טווח טיסה לישראל ללא תדלוק אווירי. גם לזה יש לחיל האוויר פתרונות, אבל זה צריך להדאיג אותנו.

"אני מהמר שתוך כמה שנים האיראנים יתחילו לרמות ולהפר את הסכם הגרעין. דו"ח מנכ"ל סבא"א מלפני חודש קבע שהאיראנים ממשיכים לרמות, להסתיר, להטעות ולשקר את הפקחים ומנגנון הפיקוח עד עצם היום הזה. זה היה צריך להיות עילה לאי-ביטול הסנקציות, גם אם הם ביצעו צעדים חיוביים".