ניסיון דקירה התרחש היום (שלישי) בצומת בית ענון סמוך לחברון. המחבל נורה וחוסל ולא ידוע על נפגעים לכוחותינו. מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי מחבל ניסה לדקור חיילי צה"ל במהלך סיור בצומת בית ענון. מצה"ל נמסר כי המחבל נורה על ידי הכוח הצבאי ונהרג. עוד נמסר כי לא היו נפגעים באירוע. מדיווחים של הפלסטינים עולה כי המחבל הוא עדנאן עיאד חאמד אל חליקה, בן 17 מהכפר א-שויוח מזחית לחברון.



עדנאן עיאד חאמד אל חליקה
עדנאן עיאד חאמד אל חליקה




האירוע שהתרחש בחברון ממשיך את רצף סיכולי הפיגועים ביומיים האחרונים. כזכור, אמש נעצרה הצעירה שנחשדה כי בכוונתה לבצע פיגוע בתחום מחוז חוף. החשודה הינה צעירה תושבת טייבה ששוהה בירושלים, פאטמה אזברגה בת 28. ממידע מודיעיני של המשטרה ושל השב"כ עלה כי הצעירה שהתה באזור נהריה וכי היה בכוונתה לבצע פיגוע עקב סכסוך משפחתי. כוחות הביטחון אתרו אותה במונית בשכונת טרומפלדור בנהריה. החשודה הועברה לכוחות הביטחון והמחסומים הוסרו. במהלך האירוע נסגר קניון ארנה בנהריה כשהמבקרים בקניון נשארו בתוכו ואף נעלו עצמם בתוך החנויות.



החשודה פאטמה אזברגה
החשודה פאטמה אזברגה




בתוך כך שלושה צעירים נפגעו אמש מיידוי אבנים בהר הזיתים ונפצעו באורח קל. הפצועים פונו למחלקה לרפואה דחופה בבית החולים שערי צדק בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי ופינו לבית החולים שלושה גברים כבני 30 במצב קל עם פציעות בפנים ובכתף.



חשש שהופרך בדרום וסיכול פיגוע בשומרון


פעילות ביטחונית התרחשה מוקדם יותר אתמול במרחב לכיש שבדרום, כשבגזרה הופעלו מחסומי אזעקה בעקבות התראה שהתקבלה כי בכוונתה של מחבלת לחדור לאזור ולפגע בתחום שדרות ויד מרדכי. לאחר כשעה וחצי של סריקות, הוסר החשש והובהר כי החשודה לא נכנסה לשטח ישראל. אדם אחר נעצר בחשד כי סייע לחשודה שבכוונתה לפגע.



בתחקור ראשוני נמצא כי החשודה לא נכנסה לשטח ישראל. החשוד שנעצר, תושב השטחים שעובד ככל הנראה בקיבוץ במרחב לכיש ונושא היתר עבודה, הועבר לחקירת הגורמים הרלוונטיים. מחסומי האזעקה בגזרת מרחב לכיש הוסרו והתנועה חזרה לשגרה.

ניידת משטרה
ניידת משטרה


כחצי שעה לאחר סיום האירוע הביטחוני בדרום, סוכל פיגוע דקירה בשומרון. מחבלת ניסתה לדקור חייל בסמוך להתנחלות חרמש ונורתה על ידי הכוח שהיה במקום ונוטרלה. באירוע לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון.