ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב הערב (ראשון) לפיגוע הקטלני בעתניאל שבו נרצחה דפנה מאיר, בת 40, בביתה מול שלושת ילדיה. לדבריו, "נמצא את המחבל והוא ישלם את מלוא המחיר על הרצח המתועב".



שר הביטחון, משה יעלון, הגיב למרדף המתנהל אחר המחבל. לדבריו, "הרצח היום בעתניאל מלמד אותנו פעם נוספת מול איזה אויב אכזר וחסר מעצורים אנו מתמודדים. כוחות הביטחון, צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל, יניחו את ידם על הרוצח ועל שולחיו, אם היו כאלה. לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נבוא חשבון עם המחבל, בכל מקום שבו יהיה. המאבק בטרור הפלסטיני דורש מאיתנו נחישות ויד ברזל, לצד סבלנות, אורך רוח ושיקול דעת, שכן הוא מציב בפנינו אתגר מורכב. כוחות הביטחון עושים לילות כימים במאבק הזה. גם את הטרור הזה נכה, כפי שגברנו בעבר על הניסיונות לפגוע במדינת ישראל ואזרחיה. אני מבקש להשתתף באבלה של משפחתה של דפנה מאיר ז"ל".



יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, אמר כי מדובר ב"פשע אכזרי" וכי "יש להכות במפגע ללא רחם". לדברי הרצוג, "אין מילים שינחמו את משפחתה של הנרצחת מעתניאל בדם קר מול עיני ילדיה. זה פשע אכזרי ומגונה. אני מוסר תנחומים למשפחה הדואבת ולקהילת עתניאל. הדם רותח בגלל חוסר הביטחון היומיומי שאנו נתונים בו. חוסר הביטחון שהביאה עלינו ממשלת הימין הקיצוני שמתעקשת לא להיפרד מהפלסטינים".



רצח שפל ואכזרי


ח"כ קסניה סבטלובה מסרה בתגובה: "אני מגנה בתוקף את הרצח השפל והאכזרי בעתניאל. המחבל הוא פרא אדם שאיבד את אנושיותו וחייב להיענש במלוא חומרת הדין. אסור להיגרר לקולות שקוראים לציבור לקחת את החוק לידיים. אני מתנגדת לפעולות נקם ותג מחיר, כי אז יוצא שהמחבלים מצליחים במלאכתם הנפשעת וסומכת ידי על כוחות הביטחון במאבקם הלא פשוט נגד הטרור".



יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג. צילום: מרק ישראל סלם
יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג. צילום: מרק ישראל סלם



ליטול את סמכות החינוך מהרשות הפלסטינית

 
נשיא המדינה ראובן ריבלין שוחח הערב עם ראש מועצת דרום הר חברון, יוחאי דמרי, לאחר שעודכן בדבר הפיגוע. הנשיא חיזק את ידיו וביקש לשלוח לתושבים חיבוק ונחמה. לדבריו, "זהו אסון נוראי ואני אתכם בכל לבי. אני בטוח שאתה ממוקד ברגעים אלה בפעולות הנדרשות על מנת לסייע למשפחה הכואבת וההמומה לצד הרגעת התושבים ביישוב". דמרי ספר לנשיא על המצב בשעה הזו ביישוב והודה לו על מילות החיזוק. "אני מעריך מאוד את השיחה ברגעים הקשים האלה ואעביר את הדברים למשפחה", אמר לריבלין. "אני סמוך ובטוח שכוחות הביטחון ילכדו את המחבל וכי הם עושים כל שניתן על מנת להשיב לאזרחים את תחושת הביטחון".

ח"כ מוטי יוגב הציע ליטול את סמכות החינוך מהרשות הפלסטינית בתגובה לרצח בעתניאל. לדבריו, "הפיגוע המזעזע בעתניאל מזכיר לנו שמולנו יש חינוך ותרבות להרג ולמוות. במישור הביטחוני על הממשלה לוודא שמדיניות ההרתעה מבוצעת, שביתו של המחבל ייהרס תוך יממה מזיהויו הוודאי, שאדמת משפחתו תופקע ותהפוך לאדמת מדינה, שמשפחתו בקרבה ראשונה תגורש ממקומה ושכל כסף שיגיע לחשבונותיה מהרשות הפלסטינית יחולט. במישור המדיני, יש לאשר בניית מאות יחידות דיור באזור עתניאל כתשובת משקל ציונית ומרתיעה. במישור האסטרטגי, יש ליטול את סמכות החינוך מידי הרשות הפלסטינית ולפקח על החינוך כדי שלא יהיה חינוך לרצח יהודים".
 

לעצור העברת כספים


יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, הגיבה גם היא לפיגוע. לדבריה, "יש לעצור את העברת כספי המסים המועברים לרשות. המימון משמש את מנגנון ההסתה הפלסטיני נגד ישראל. האחריות לפיגוע מוטלת לפתחה של הרשות הפלסטינית והעומד בראשה. מנגנון ההסתה המשומן  שמופעל באמצעי התקשורת ומערכת החינוך של הרשות מרעיל את המוח של הערבים, בדגש על הדור הצעיר שחשוף לתעמולה ברשתות החברתיות. אין לצפות מהם לגינוי כלפי חוץ, שהרי הם מאמינים בטרור. כל עוד ההסתה נמשכת, אין שום הצדקה להעביר מכספי משלם המסים הישראלי לידי הרשות. הכספים בסופו של דבר מכוונים לפגיעה בישראל".