הותר לפרסום: כוחות הביטחון תפסו הבוקר (שלישי) את המחבל אשר ביצע לפני יומיים את פיגוע הדקירה הרצחני ביישוב עתניאל, בו נרצחה דפנה מאיר ז"ל. לאחר שדקר אותה בסכין נמלט המחבל מהיישוב ונעשו מאמצים רבים לאתרו. סריקות נערכו בכפרים הסמוכים, והבוקר, כאמור, הכוחות איתרו אותו בביתו. הוא הוצא ממיטתו והועבר לחקירה. 



לפי דיווחים פלסטינים, מוראד באדר עבדאללה עדאיס מהכפר חירבאת כרמא הוא המחבל אשר ביצע את הפיגוע ונעצר הלילה. ככל הנראה, המחבל הוסגר לשב"כ על ידי תושבי הכפר.

הנרצחת מהפיגוע בעתניאל "לא נתנה לאף אחד לחשוב בשבילה"

בהודעה שפורסמה ע"י השב"כ נכתב כי "במסגרת פעילות מודיעינית ובמבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי  וצה"ל (חטמ"ר יהודה ויחידת דובדבן) נעצר חשוד בביצוע הפיגוע בעתניאל בו נרצחה דפנה מאיר ז"ל. החשוד, קטין בן 16 תושב אחד מכפרי הסביבה, הועבר לחקירת שב"כ". לאחר חקירה ראשונית הודה המחבל שנתפס במעשה.



בניגוד לסברה הראשונית: לא מדובר בפועל

בעתניאל יחלו לבדוק הבוקר כיצד חדר המחבל ליישוב, זאת לאחר שהתברר כי לא מדובר בפועל בניין כפי שסברו תחילה. כחלק מהבדיקה, יצפו שוב במצלמות האבטחה במטרה לגלות איך נכנס המחבל ליישוב - האם דרך השער הראשי או דרך נתיב הבריחה בו בחר מאחורי ביתה של דפנה מאיר ז"ל.



כמו כן, לאחר שהתבררה זהות המחבל תתקיים הערכת מצב מחודשת ובמערכת הביטחון ישקלו האם לבטל את ההחלטה הגורפת האוסרת על פועלים פלסטינים להיכנס ליישובים לאחר שכאמור הובהר כי לא מדובר בפועל שעבד במקום.



המחבל מעתניאל לפי דיווח פלסטיני



יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון, אמר בעקבות תפיסת המחבל: "יצאתי לפני מספר דקות מבית משפחת מאיר יחד עם מפקד חטיבת חברון ומפקד חטיבת דובדבן. בישרנו לאב על תפיסת המחבל מאחד הכפרים בסביבה. בעת הזאת אני מעוניין להודות לכל חיילי צה"ל ולמערכת הביטחון שלא עצמה עין בגלוי ובנסתר ועשתה ככל שביכולתה להביא את המחבל מאחורי סורג ובריח בתוך 36 שעות. על כך הערכתנו ותודתנו הכנה".



שרת המשפטים אילת שקד אמרה בעקבות ההודעה לגל"צ כי "מה שמוביל נער בן 16 לדקור נשים זה הסתה בלתי פוסקת של הרשות הפלסטינית. הסתות כאלה הביאו לרצח עם ולפוגרומים. האיחוד האירופי בוחר כרגיל להתעסק בביקורת על ישראל במקום בטרור שאנחנו חווים".

כזכור, הפיגוע אירע בשעות אחר הצהריים של יום ראשון, כשמחבל נכנס לביתה של דפנה מאיר בת ה-39, אם לשישה ילדים, ואחות בבית החולים סורוקה, והחל לדקור אותה בסכין. היא נפגעה באורח אנוש ולאחר דקות ארוכות של מאמץ להחיותה הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה.

לאחר הערכת מצב ביום הפיגוע עצמו, נבדקה האפשרות לפיה המחבל נמלט אל הכפר חירבת כרמה הסמוך, וכוחות הביטחון סגרו את הכניסות והיציאות אליו. אחת הסברות הייתה שהמחבל עבד כפועל ביישוב במשך תקופה. צה"ל הכריז על אזור היישוב שטח צבאי סגור ונערך בכוחות גדולים לכניסה לכפרים לביצוע מעצרים וחיפושים, במקביל לכך, כוחות משטרה עסקו במלאכת הזיהוי הפלילי בזירה וחקירת האירוע.


החמ"ל שהוקם בעתניאל לאחר הפיגוע. צילום: דובר צה"ל

 
לכידתו של המחבל מתפרסמת פחות מ-24 שעות לאחר הלוויה של דפנה מאיר ז"ל, שכאמור נרצחה בפיגוע. מסע הלוויה החל אתמול בעתניאל והסתיים בהר המנוחות בירושלים, ובו נכחו בני משפחה, קרובים ופוליטיקאים רבים, ביניהם שרת המשפטים איילת שקד, שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, ושרת התרבות מירי רגב. "איך הערצת את הילדים ואת עדיין אוהבת אותם", "תהיה נשמתה צרורה איתנו תמיד בצרור החיים", ספדו לה בבכי קרוביה.

רננה, בתה בת ה-17 קרעה את לב הסופדים כשאמרה מעל קבר אמה: "סליחה אמא. סליחה שלא הצלחתי לעזור לך כשהיית צריכה. תראי לכמה אנשים אכפת ממך וכמה אנשים הגיעו. כמה אנשים באו ללוות אותך, קשה לי לחשוב שלא נצחק יותר, שלא נריב יותר, שלא נבכה יותר. קשה לי לחשוב שלא תלווי אותי לבקו"ם, לחופה, לחדר לידה. שלא נשב שוב לשתות תה ביחד ולדבר ב-12 בלילה. איבדתי את החברה הכי טובה, סליחה שלא הערכנו מספיק את מה שעשית עבורנו, אני מצטערת שברגעים הכי קשים שלך לא הצלחתי לעזור לך".
 
דפנה מאיר ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה


הלוויה של דפנה מאיר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90