שר הביטחון משה בוגי יעלון אמר בנאומו בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי כי "ראש אויבנו זו איראן, אחרי ששמעתי פה קולות שאומרים דברים אחרים". יעלון התכוון ככל הנראה לדבריו של הרמטכ"ל גדי אייזנקוט שאמר כי חיזאבללה היא האיום החמור ביותר.



בהמשך לדבריו של שר החינוך נפתלי בנט שתקף את המדיניות הביטחונית של הממשלה בה הוא חבר, אמר יעלון כי "יש כאלה ששומעים רעיונות בחדרי הקבינט - מנכסים אותם לעצמם ויוצאים החוצה בסיסמאות ובביקורת על הממשלה. ובהמשך לתופעה שחווינו בצוק איתן הם מצביעים דבר אחד ומנהלים קמפיין אחר בחוץ. מנהיגות לא מנהלים בסיסמאות. זו התנהגות ילדותית ועדיף שתיפסק. יש בזה פגיעה בביטחון לטווח ארוך לצורך רווחים ציניים". בהמשך אמר יעלון כי "מנהיגות זו אחריות לאומית ושיקול דעת - לא לרדוף אחרי כותרות ולייקים". 



יעלון הוסיף ואמר כי "בשביל יחסים היום אינטרסים זה הדבר החשוב ביותר, יותר מטקסים וועידות שלום. יש פה מחנה שהיה רוצה להישען על הובלה אמריקנית ולפעמים הוא מאוכזב במידה רבה כי האמריקנים רואים באיראן שותף".

עוד אמר שר הביטחון כי "הטלטלה האזורית מבטיחה אי יציבות כרונית לשנים רבות. אידאולוגיות אסלאמיות מבקשות להנחיל חזון על האזור ועל העולם" וכי "איראן פועלת בשנתיים האחרונות לפתוח חזית בגולן מאזור שנשלט ע"י המשטר הסורי בלבד, איראן משפיעה על סוריה, עיראק, לבנון וגם תימן ומפעילה טרור בחמש יבשות והיא תוכל לפרוץ לפצצה כשתחוש ביטחון כלכלי". עוד אמר יעלון כי "אם הברירה בין דאעש לאיראן, אני מעדיף את דאעש".

עוד הוסיף כי "זה לא מאבק בין ימין ושמאל אלא בין הרוב המכריע שיודע להבחין בין טוב לרע לבין מיעוט שמנסה לגרור אותנו לקצוות. סכנה גדולה ומשמעותית היא קשה יותר מטרור הסכינים ומאיימת עלינו אף יותר מתכנית הגרעין האיראנית - השחיתות והמושחתים. בין היתר באמצעות השתלטות על מוקדי כוח".

שרת המשפטים אילת שקד באותו הכנס התייחסה למצבם של הכורדים באופן חריג לחברת ממשלה: "הגיעה השעה לקדם מהלכים שיתקנו את העוול שביסס את הכורדים בתור העם הגדול ביותר בעולם שאין לו מדינה", אמרה שקד. "עלינו לקרוא באופן גלוי להקמתה של מדינה כורדית, שתחצוץ בין ישראל לאיראן ולטורקיה, תבצר את מעמדם של הגורמים המתונים באזור ותתרום באופן ניכר לעצירת הסחרור המשיחי קיצוני. זהו אינטרס עולמי מוסרי ואסטרטגי מובהק".