ניסיון פיגוע נוסף: מחבל נעצר היום (רביעי) סמוך לשעה 16:00, לאחר ניסיון פיגוע דקירה במחסום קלנדיה. באירוע לא היו נפגעים ועל המחבל נמצאה סכין. האירוע אירע לאחר סריקות שנערכו באוטובוס שהגיע לכיוון קלנדיה, המאבטחים שהיו במקום חשדו בפלסטיני שישב בפנים וביקשו ממנו להזדהות. לאחר שטען כי אין ברשותו תעודת זהות, הוא הורד מהאוטובוס והתנגד לבדיקה עד שלפתע שלף סכין. המאבטחים השתלטו עליו והוא הועבר להמשך חקירה. 



רק שלשום נרצחה שלומית קריגמן ז"ל בפיגוע דקירה בבית חורון, ופצועה נוספת, עדינה כהן נפגעה באורח בינוני. מתחקור האירוע עלה כי שני מפגעים הגיעו ליישוב במטרה לבצע רצח של כמה בני אדם. את האישה הראשונה הם דקרו במתקן ציבורי עם מתקני כושר. משם הם הלכו לכיוון המכולת ומחוץ לה הם דקרו אישה נוספת. 
 
אז פנו השניים לתוך המכולת בניסיון לבצע פיגוע גם שם, ויתכן שתכננו לקחת בני ערובה ולהשתמש במטענים. אז הבחין בהם אזרח והדף אותם עם עגלת הסופר. השניים החליטו לברוח מהזירה ואז נורו למוות על ידי מאבטח של היישוב. 
 

בסריקות של כוחות המשטרה בזירת האירוע נמצאו שני חפצים החשודים כ"מטען צינור", אשר נפלו למחבלים במהלך מנוסתם. על גופו של אחד מהם נמצא מטען נוסף.