פיגוע דקירה התרחש הלילה (רביעי) ביישוב גבעת זאב, צפונית לירושלים. גבר כבן ארבעים, טופל ופונה מזירת האירוע במצב קשה. הגבר נפגע בפלג גופו העליון בפיגוע שאירע בתחנת דלק ביישוב. המחבל שביצע את הפיגוע, תושב ביר נבאללה הסמוכה, נוטרל ונתפס.



הפצוע הובהל לבית החולים שערי צדק בירושלים ומיחידת הטראומה נמסר כי הוא במצב קשה ולא יציב. המחבל, שנפצע באורח קל במהלך המעצר, פונה לבית החולים הדסה בירושלים. מתנדב זק"א חיים וינגרטן סיפר למעריב אונליין: "המחבל הגיע לתחנת הדלק עם סכין. הוא נעץ את הסכין בגבו של אברך בעוצמה, מול אשתו. הדקור נפל על הרצפה ואזרח שהראה תושייה החל לרדוף אחרי המחבל והפיל אותו לרצפה. כוחות הביטחון למקום והחלו בחקירת המחבל. הייתי ממש בקרבת מקום, טיפלתי בפצוע.  אנחנו מתפללים להחלמתו, אני מתנדב בזק"א ומתגורר בסביבה ואנחנו מרגישים לא בטוחים פה". 


פיגוע דקירה בגבעת זאב

פאראמדיק מד"א דודי גור סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 36 שוכב בתחנת הדלק כשהוא בהכרה מלאה וסובל ממספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון. העלנו אותו מיד לניידת טיפול נמרץ ותוך כדי פינוי לבית החולים הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ומתן נוזלים, מצבו מוגדר בינוני עד קשה". 


מתנדב ב"איחוד הצלה", נתי אוסטרי, סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי באדם חרדי שנדקר בפלג גופו העליון והיה בהכרה מעורפלת. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים בירושלים במצב קשה. כוחות גדולים של משטרה הגיעו תוך שניות ספורות לזירה ומנעו מהמפגע לדקור אזרחים נוספים".



מוקדם יותר היום, סמוך לשעה 16:00, נתפס מחבל לאחר נסיון פיגוע דקירה במחסום קלנדיה. לא היו נפגעים באירוע ועל המחבל נמצאה סכין. מתחקור האירוע עולה כי לאחר סריקות שנערכו באוטובוס שהגיע לכיוון קלנדיה, המאבטחים חשדו בפלסטיני שהיה באוטובוס וביקשו ממנו להזדהות. לאחר שטען כי אין ברשותו תעודת זהות, הוא הורד מהאוטובוס והתנגד לבדיקה עד שלפתע שלף סכין. המאבטחים השתלטו עליו והוא הועבר להמשך חקירה. 



שלשום נרצחה שלומית קריגמן בפיגוע דקירה בבית חורון, ועדינה כהן נפצעה באורח בינוני. מתחקור האירוע עלה כי שני מפגעים הגיעו ליישוב במטרה לבצע רצח של כמה בני אדם. את האישה הראשונה הם דקרו במתקן ציבורי עם מתקני כושר. משם הם הלכו לכיוון המכולת ומחוץ למכולת דקרו אישה נוספת. אז פנו השניים לתוך המכולת בניסיון לבצע פיגוע גם שם, ייתכן שתכננו לקחת בני ערובה ולהשתמש במטענים. אז הבחין בהם אזרח והדף אותם עם עגלת הסופר. השניים החליטו לברוח מהזירה ואז נורו למוות על ידי מאבטח של היישוב. המחבלים הם אברהים עלאן (22), תושב בית עור תחתא, וחסין אבו גוש (16),ככל הנראה תושב מחנה פליטים קלנדיה. בסריקות של כוחות המשטרה בזירת האירוע נמצאו שני חפצים החשודים כ"מטען צינור", אשר נפלו למחבלים במהלך מנוסתם. גם על גופו של אחד מהם נמצא מטען.