תחקיר מותו של סרן ישי רוסאלס ז"ל: הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, קבע היום (חמישי) כי רשלנות מפקדים וכשל מבצעי חמור הביאו לתאונת האימונים בצאלים בה נהרג סרן ישי רוסאלס. שישה קצינים הודחו, בניהם שני קצינים בכירים.



הרמטכ"ל איזנקוט סיכם אמש את התחקיר בו נהרג בתאונת אימונים בצאלים סרן ישי רוסלס ז"ל. אמש הוצג התחקיר לרמטכ"ל ובמקביל המשטרה הצבאית החוקרת ממשיכה בחקירת התאונה.



מהתחקיר עולה כי הגורם הישיר לתאונה הוא מקצועיות נמוכה של משגרי הפצמ"ר. הפצמ"ר נחת 1,450 מטרים ממקום השיגור. רוסאלס היה קצין בטיחות במקום ללא קשר לתרגיל בו הוא נהרג. בניגוד לפרסומים מהם עולה כי שני מח"טים נכחו כ-300 מטרים ממקום התאונה, בצה"ל מבהירים כי מדובר בפרסומים שאינם נכונים וכי שני הקצינים הבכירים היו בסמוך למקום כמה שעות קודם לכן.



עוד עולה מהתחקיר כי המטרה אליה שוגר הפצמ"ר נועדה לנקודה מסוימת. המטרה זוהתה כשגויה, אך המטרה תוקנה לנקודה לא נכונה וכך נגרמת התאונה.



מדובר בתרגול להצגת תכלית של סיום קורס מפקדי פלוגות וגדודים. בתוך התחקיר קבע הרמטכ"ל כי מדובר באירוע חמור של שילוב של רשלנות וכשל מבצעי. בדיקת מערכת ההכנות לביצוע התרגיל נמצאה כלקויה. במעגל השלישי של התרגיל נשאלו שאלות קשות על הכנת הלוחמים לתפעול הפצצה.



במסקנות קבע הרמטכ"ל כי מפקד מרכז אימוני השריון, אל"ם שמעון אדרי, יקבל הערה פיקודית. כמו כן קבע הרמטכ"ל להדיח שישה קצינים: מג"ד 75, הסמג"ד 75, וסגן מפקד הפלוגה המסייעת. כמו כן הודחו שלושה קצינים נוספים: מפקד עמדת המרגמות ושני מש"קים שהיו בעמדה. מפקד הפלוגה של גדוד 75 קיבל נזיפה. יצוין כי מדובר בהחלטות פיקודיות ורק לאחר סיום חקירת המשטרה הצבאית יוחלט על החלטות משפטיות.



"ראה את כולם בעין טובה"



כזכור, סרן רוסאלס נהרג בתחילת החודש בתאונת אימונים בבסיס צאלים בדרום. יום לאחר מכן הוא הובא למנוחות בהר הרצל בירושלים. סרן רוסאלס היה בן בכור מבין חמישה אחים. חבריו ליחידה מספרים על חבר ומפקד יוצא דופן, תמיד חייכן תומך ומפקד למופת. לאחר מותו הפיצו חבריו ליחידה סרט וידאו לזכרו מרגעיו האחרונים, בו הוא נראה מאושר בחברת לוחמי הגדוד החרדי נצח יהודה. אחד מחבריו משה חיים ספד לו, ואמר: "ישי השאיר בי מלא זיכרונות טובים, מלא זיכרונות של צחוקים, זיכרונות של בדיחות ושטויות, כל פעם שנזכרתי בישי אני נזכרתי בצחוקים שהיו לנו. וככה אני אזכור אותו, כחבר שתמיד היה כיף להיות איתו , כחבר הזה שהכי כיף לסגור איתו שבת, כחבר הזה שהכי כיף להיות איתו בשמירה, כחבר הזה שהכי כיף לצאת איתו לים או לטיול, כחבר הזה שתמיד דואג לעשות שטויות כדי לשחרר את האווירה המתוחה, וככה אני וכולנו נזכור אותך ישי אהובי".



גם דניאל לויטן, חבר נוסף של רוסאלס, סיפר כי "ההלם לא נתפס, לא מחלחל". מיכל אודם אונגר, שמלווה את לוחמי נצח יהודה סיפרה עליו: "ישי, קצין-מ"מ מאיר פנים נעים הליכות. אדם שכולו חן וחיוך ועין טובה. מעולם לא שמעתי מילת תלונה מפיו. רק חיזוקים ללוחמים. ומעולם לא שמעתי מאף לוחם שלו מילת גנאי עליו".