מנהלת טנק המרכבה (מנת"ק) במשרד הביטחון השלימה את התקנת מערכת הגנה אקטיבית ראשונה על-גבי נגמ"ש הנמר. בתום סדרת ניסויים יותקנו מערכות 'מעיל רוח' על כלל הנמרים שיוצאים מפס הייצור. בזרוע היבשה, יחד עם מהנדסי מנת"ק במשרד הביטחון, החלו השבוע בניסוי המבצעי הראשון של נמר (נגמ"ש מרכבה) המצויד במערכת ההגנה האקטיבית 'מעיל רוח'. "בשבועות האחרונים השלמנו את האינטגרציה וההתאמה של מערכת 'מעיל רוח' להצבה על נמרים" אמר הבוקר (חמישי) ראש מנהלת טנק המרכבה במשרד הביטחון, תא"ל ברוך מצליח.



"בתום סדרת הניסויים שמתקיימת בימים אלה נתחיל בהצבה סדרתית של המערכת על גבי כלים נוספים. בכך ניישם את מדיניות משרד הביטחון לצייד כל נמר שיוצא מפס הייצור במערכת הגנה אקטיבית המבצעית היחידה בעולם, נמר עם 'מעיל רוח' יספק את ההגנה הגבוהה ביותר על לוחמי צה"ל, ויעניק להם ביטחון ויתרון משמעותי בשדה הקרב", הוסיף מצליח.



הנמר נחשב לכלי הרק"מ, רכב קרבי משוריין, הממוגן ביותר בעולם, שהוכיח את יכולותיו בלחימה במבצע 'צוק איתן' מול איומים רבים. במהלך המבצע הצילו הנמרים את חייהם של לוחמים רבים, שהיו מוגנים בתוך הכלים. בהתאם החלטת משרד הביטחון, כל הנמרים החדשים יצוידו במערכת 'מעיל רוח', שהשיגה הצלחה גדולה בהגנה על טנקי המרכבה ב'צוק איתן', החלטה שתספק הגנה משמעותית נוספת לכל נגמ"ש.