התפתחות בחקירה: אחד החשודים בביצוע פיגוע הדקירה בשער שכם אתמול, נער בן 16.5 ממזרח ירושלים, הסגיר עצמו למשטרה לאחר שהבין כי היא בדרכה אליו, כך נמסר הלילה (ראשון) ממשטרת מחוז ירושלים. 



אתמול בשעות הערב, יצאו שני צעירים יהודים מהכותל דרך שער שכם, וכשהגיעו למדרגות הותקפו ע"י שני קטינים. אחד מהם, בן ה-17, נדקר בגבו ואת השני לא הצליחו לדקור והוא רץ לתוך שער שכם והזעיק את השוטרים. 



חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצוע בן ה-17 שסובל מפצע דקירה בגבו, ומצבו מוגדר קל. הוא פונה להמשך טיפול רפואי בית החולים הדסה הר הצופים. פרמדיק מד"א נתי הרון שטיפל ופינה את הפצוע סיפר: "כשהגענו למקום ראינו נער כבן 17 בהכרה מלאה, הוא התהלך וקיבל סיוע ראשוני מהשוטרים שהיו במקום, העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ותוך פינוי לבית החולים הענקנו לו טיפול רפואי כשמצבו מוגדר קל".



בסריקות נרחבות של כוחות הביטחון שנערכו מיד לאחריו, נעצרו שני פלסטינים קטינים תושבי מזרח ירושלים, החשודים במעשה. השניים הועברו למרחב דוד לבירור מעורבותם באירוע. בידי השוטרים תיאור החשודים בפיגוע ותמונה של אחד מהם שהופקה ופורסמה ממערכת תצפית ותיעוד שמפעילה המשטרה באזור. במהלך הסריקות אף אותרו ממצאים השייכים למחבלים אשר מקדמים את המשטרה לאיתור ומעצר החשודים. מהמשטרה נמסר כי הפעילות תימשך עד למעצר המעורבים בפיגוע, כמו כן המשטרה קראה לציבור להמשיך לגלות ערנות ולדווח למשטרה על כל אדם או אירוע חשוד.



הפצוע בן ה-17 עלה רק לפני כחודשיים מברוקלין לישראל. הנער, שמאושפז בבית החולים הדסה הר הצופים, סיפר הערב לגל"צ כי הגיע לישראל במטרה להתגייס לצה"ל. בימים אלה הוא לומד במכינה קדם צבאית בירושלים. "אני אחזור לשם, זו המקום שלי והעיר שלי - זו המדינה שלי, אני יכול ללכת איפה שאני רוצה ולאן שאני רוצה", אמר הפצוע מבית החולים.



הנער חזר יחד עם חברו מתפילה בכותל לכיוון שער שכם, כאשר שני קטינים פלסטינים תקפו אותם. הוא נדקר בגבו וחברו, אותו לא הצליחו לדקור, רץ לתוך שער שכם והזעיק את השוטרים. לאחר קבלת טיפול רפואי בשטח הוא פונה לבית החולים להמשך טיפול, ושם, כאמור, הוא שומר על אופטימיות.