מעצרו המנהלי של העציר המנהלי מאיר אטינגר הוארך בארבעה חודשים נוספים לאחר ששר הביטחון משה בוגי יעלון חתם היום על הצו החדש. כזכור אטינגר שובת רעב כבר שבועיים ואף פונה לבית החולים בשבוע האחרון.



לאחר מכן, נודע כי מעצרו המנהלי של העציר אביתר סלונים לא יוארך, כך הוחלט הערב. הוא ישוחרר לביתו עם הגבלות מנהליות. עו"ד אהרון רוזה המייצג מטעם ארגון חוננו את אביתר סלונים, אמר בתגובה להודעה כי "עודכנתי היום על כך שלא תתבקש תקופת מעצר מנהלי נוספת לאביתר סלונים, ואני מברך על החלטה נכונה וצודקת זו שתימנע מהלקוח ולו עוד יום אחד של מעצר, שלטעמי היה אקט מוגזם מלכתחילה, ואשר פגע בחירותו של הלקוח שלא לתכלית ראויה. כולי תקווה שהחלטת שחרורו תבוצע לאלתר והוא יוכל לחזור לשגרת חייו".



ביום רביעי האחרון, אטינגר איבד את הכרתו, לאחר ששבת רעב כשבוע וחצי בתאו המבודד בכלא אשל בבאר שבע ופונה לטיפול רפואי. הוא פתח בשביתה במחאה על עילת מעצרו. אתמול פתח חברו של אטינגר, אביתר סלונים, גם הוא בשביתת רעב.



אטינגר, נכדו של הרב מאיר כהנא, נחשב לאחד ממנהיגי "נוער הגבעות" ולאחד היעדים המרכזיים של החטיבה היהודית בשירות הביטחון הכללי. בעברו קיבל מספר פעמים צווי הרחקה מיהודה ושומרון ועבר להתגורר בירושלים גם משם הורחק לאחר שעסק במיפוי בתי ערבים. 



לאחרונה ייחס השב"כ לאטינגר פעילות מרכזית באידיאולוגיה המכונה "המרד" שעיקרה ניסיון לערער את קיומה של מדינת ישראל, הקמת בית מקדש והמלכת מלך. בעקבות הצתת בית משפחת דוואבשה בדומא ביולי 2015 נעצר אטינגר בחשד למעורבות באירוע. אטינגר נחשד גם במעורבות בהצתת כנסיית הלחם והדגים ביוני 2015. ב-4 באוגוסט 2015  אישר היועץ המשפטי לממשלה את מעצרו המנהלי למשך חצי שנה. על הצו חתם שר הביטחון משה יעלון.



כזכור, אטינגר שבת רעב בעברבחודש אוקטובר 2015. אטינגר הכריז על השביתה לאחר שלטענתו הועבר לבידוד ונשללו ממנו טלפונים ללא נימוק. הוא הודיע כי ימשיך בשביתה עד שיותר לו לשוחח עם אשתו.