מפקדה של לוחמת מג"ב הדר כהן ז"ל שנהרגה היום (רביעי) בפיגוע בשער שכם בירושלים סיפר על הצעירה שהתגייסה לפני חודשיים ועמדה מול המחבלים בגבורה. סנ"צ שלומי יוסף, מג"ד הלוחמות, התייחס לשאלה מדוע לוחמות שזה עתה התגייסו, הוצבו באזור בעל רמת נפיצות גבוהה. "הן הוצבו עם עוד מוביל ותיק, לוחם שמכיר את הגזרה והן מיומנות ומאומנות למקרים מסוג זה. הן הגיבו בנחישות ובגבורה", אמר המפקד.



סנ"צ יוסף איחל החלמה מהירה ללוחמת נוספת המאושפזת בבית החולים במצב בינוני ושיבח את התנהלותה של הדר כהן ז"ל. "בפעולה הירואית ובנחישות הדר דרכה את הנשק וחיסלה את המחבל. לצערי מחבל שלישי שהגיע למקום ירה מספר כדורים, פגע בהדר ופצע אותה קשה מאוד. היא הובלה לבית החולים והרופאים נלחמו על חייה שעות רבות. לצערי הם נאלצו לקבוע את מותה", הוא הוסיף.



כתר על קבטיה


בעקבות הפיגוע בירושלים כתר הוטל על קבטיה, העיירה הפלסטינית בצפון השומרון שממנה יצאו המחבלים שביצעו את פיגוע הירי והדקירה היום בשער שכם. כעת מתבצעות בעיירה פעולות מעצרים וישנו עיבוי כוחות בגזרת שומרון. מערכת הביטחון החליטה להטיל את הכתר על העיירה  למשך כל הלילה, והוא יוסר לאחר הערכת מצב נוספת.



‏בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון ביטחוני עם שר הביטחון משה יעלון והשר לביטחון פנים גלעד ארדן, שרים נוספים וראשי מערכת הביטחון, השב"כ והמשטרה, שהתכנסו לדון בתגובה לפיגוע הקשה בירושלים.



הנשק בו השתמשו המחבלים



כזכור, הפיגוע הרצחני אירע בשעות הצהריים, כשצוות של לוחמי משמר הגבול, שהיה מורכב ממפקד הכוח בליווי שתי לוחמות שהיו בעיצומו של תהליך ההכשרה, הבחינו בשלושה צעירים בשער שכם שעוררו את חשדם. הצוות ניגש אל החשודים על מנת לבדוק אותם, כשלפתע שלפו החשודים נשק אוטומטי וסכינים והחלו לבצע ירי ולדקור את הלוחמות. מפקד הכוח, יחד עם כוח נוסף שהיה במקום, ביצעו ירי ונטרלו את המחבלים ומותם נקבע במקום.



בפיגוע, נפצעה הדר באורח אנוש, יחד עם לוחמת שנפצעה באורח בינוני עד קשה ולוחם נוסף שנפצע באורח קל, היא הובהלה לבית החולים הדסה הר הצופים תוך שנעשים בה ניסיונות החייאה עד שנאלצו, כאמור, לקבוע את מותה.



תוצאות הפיגוע קשות ומכאיבות, ומתחקור ראשוני בזירה עלה כי המחבלים נשאו על גופם גם מספר מטעני צינור ותכננו לבצע במקום פיגוע גדול בהרבה, שנמנע לבסוף בזכות החתירה למגע התגובה המקצועית של הלוחמים. על גופם של המחבלים נתפסו רובים מסוג קרל גוסטב, סכינים ומטעני נפץ שנוטרלו באופן מבוקר על ידי כוח חבלה מקצועי. שני מטעני חבלה שהיו על גופם של המחבלים פוצצו בזירה ובתוך כך נשללה הימצאותם של מטענים נוספים. על פי פרסומים של הפלסטינים, שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע הם אחמד אבו אל-רוב, אחמד זכארנה ומוחמד כמיל. שלושתם בני 20, תושבי העיירה קבטיה ליד ג'נין.