הכתר נמשך: במערכת הביטחון הוחלט הבוקר (חמישי) להמשיך עם הכתר שהוטל על העיירה קבטיה, ממנה יצאו המחבלים מהפיגוע בשער שכם, בו נרצחה לוחמת מג"ב הדר כהן והוא ימשך עד להערכת מצב נוספת בהמשך היום.



במהלך הלילה פעלו כוחות גדולים בעיירה וחמישה מבוקשים נעצרו. כמו כן, כוחות הביטחון הגיעו לביתם של המחבלים, ביצעו מיפוי לקראת הריסת הבתים, תחקרו את בני המשפחו ואספו ממצאים. בקבטיה פרצו עימותים בין תושבי המקום לבין כוחות הביטחון בעקבות הכתר שהוטל והפלסטינים דיווחו על מספר פצועים.



בהמשך לדיון שכינס אתמול ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם השרים משה יעלון, גלעד ארדן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך וראשי מערכת הביטחון והשב"כ, הוחלט בין היתר להמשיך ולתגבר כוחות באזור. במערכת הביטחון, בצה"ל ובמשטרה יבצעו גיוס מילואים נוסף במטרה לרענן את הכוחות שגוייסו לפני חודש.



כזכור, הפיגוע הרצחני אירע אתמול בשעות הצהריים, כשצוות של לוחמי משמר הגבול, שהיה מורכב ממפקד הכח בליווי שתי לוחמות שהיו בעיצומו של תהליך ההכשרה, הבחינו בשלושה צעירים בשער שכם שעוררו את חשדם. הצוות ניגש אל החשודים על מנת לבדוק אותם, כשלפתע שלפו החשודים נשק אוטומטי וסכינים והחלו לבצע ירי ולדקור את הלוחמות. מפקד הכח, יחד עם כח נוסף שהיה במקום, ביצעו ירי ונטרלו את המחבלים ומותם נקבע במקום.



זירת הפיגוע בשער שכם. צילום: מדברים תקשורת
זירת הפיגוע בשער שכם. צילום: מדברים תקשורת



בפיגוע, נפצעה הדר באורח אנוש, יחד עם לוחמת שנפצעה באורח בינוני עד קשה ולוחם נוסף שנפצע באורח קל, היא הובהלה לבית החולים הדסה הר הצופים תוך שנעשים בה נסיונות החייאה עד שנאלצו כאמור לקבוע את מותה. הלוויתה של הדר תיערך היום בבית העלמין ביהוד בשעה 14:00.



לאחר הפיגוע בירך ארגון חמאס את הפיגוע כשאמר שהאירוע "העניק מכה רצינית" לסידורי הביטחון הישראלים. דובר חמאס, חוסאם בדרן, שיבח את התוקפים וטען כי הם "גיבורים", ולדבריו הם הצליחו להגיע מג'נין לירושלים למרות מחסומי צה"ל וסידורי הביטחון. לדבריו, "פעולה זו ופעולות אחרות מוכיחות את הנחישות של עמנו להמשיך את האינתיפאדה למרות כל המכשולים. המבצע הזה נושא מסר בהיר לכוחות הכיבוש, כי האיום הנוכחי שלהם על מסגד אל-אקצא לא יעבור ללא תגובה אמיתית".



בתחילת השבוע הטיל צה"ל כתר על רמאללה והכפר בית עור א-תחתא והסיר אותו בהמשך. על פי גורם בצה"ל, צעד זה נעשה בשל התראות ביטחוניות ועל רקע פיגוע הירי שאירע ביום ראשון על ידי שוטר פלסטיני במחסום "פוקוס" שליד בית-אל, בו נפצעו שלושה חיילי צה"ל.