על פי דיווחים פלסטינים, גופות המחבלים מקבטיה, שביצעו את פיגוע הירי והדקירה בשער שכם לפני יומיים, הועברו היום (שישי) לידי הסהר האדום הפלסטיני. משפחות המחבלים הסכימו לקיים לוויות ללא תעמולה, ובתגובה הוחלט להעביר את הגופות לידיהן. כזכור, שלושה מחבלים מג'נין ומקבטיה הגיעו לשער שכם ביום רביעי כשהם חמושים בנשקים מסוג קרל גוסטב, סכינים ומטעני נפץ. צוות לוחמי מג"ב הבחין בהם לאחר שעוררו את חשדם, ובזמן שאחד המחבלים מסר את תעודת הזהות שלו לשוטר, מחבל אחר שלף רובה והחל לירות. הצוות הגיב במהירות, ביצע ירי ונטרל את המחבלים, קצין שהגיע למקום ביצע ירי גם הוא, והמחבלים נורו ונהרגו.
שלושת המחבלים שהגיעו לאזור היו ללא עבר ביטחוני, על פי פרסומים של הפלסטינים שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע הם אחמד אבו אל-רוב, אחמד זכארנה ומוחמד כמיל. שלושתם בני עשרים, תושבי העיירה קבאטיה ליד ג'נין.

יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, אמר בתגובה להחזרת גופות המחבלים משער שכם, כי ״נתניהו מדבר בקול גדול ותקיף נגד הח״כים הערבים שנפגשים עם משפחות המחבלים - אבל מיד מבצע את דרישתם ומחזיר את גופות המחבלים. מילותיו של נתניהו, כרגיל, ריקות מתוכן ולעומת זאת קברי בני עמנו הנרצחים הולכים ומתמלאים״. 
 

שוטרת טרייה

הדר כהן ז"ל (19), לוחמת משמר הגבול אשר נפצעה במצב אנוש בפיגוע הקשה, מתה באותו ערב מפצעיה. השוטרת הטרייה הגיעה לבית החולים הר הצופים לאחר פציעתה, שם נלחמו הרופאים על חייה במשך שעות ארוכות, עד שלבסוף נאלצו לקבוע את מותה.

כזכור, אתמול התעוררה סערה במערכת הפוליטית בעקבות פגישתם של חברי הכנסת מהרשימה המשותפת עם משפחותיהם של המחבלים, כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית מען. על פי הדיווח, חברי הכנסת ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי ובאסל גטאס, נציגי מפלגת בל"ד בסיעה, הבטיחו לבני המשפחות ללחוץ על הממשלה להחזיר את הגופות המוחזקות כאמצעי הרתעה ועמדו דקת דומיה "למען נשמות השהידים". יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קרא היום לאזרחים בתגובה, להגיש קובלנות לוועדת האתיקה של הכנסת.
 

כזכור, המשטרה עיכבה את החזרת גופתו של נשאת מלחם, המחבל שביצע את הפיגוע בדיזנגוף, למשפחתו על פי הוראת השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן. מלשכת השר ארדן נמסר אז כי העיכוב נועד למנוע תופעות של הסתה וקריאה לטרור במהלך ההלוויה. הלווייתו התקיימה ב-13.1בערערה, בהשתתפות מספר מצומצם של בני משפחה.