היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע שלשום כי אינו מאשר להוציא צו הריסה לביתו של המחבל שאדי אחמד מטאוע, נשוי ואב לשניים מחברון, שרצח את הרב יעקב ליטמן ואת בנו נתנאל.



גורם ביטחוני אמר כי ההחלטה נובעת מכך שמנדלביט השתכנע כי אביו ואחיו של המחבל הסגירו אותו לידי השב”כ יממה לאחר הרצח ולפיכך אין להעניש את המשפחה.



לצד זה הודיע צה”ל כי כמה בתים ייהרסו בימים הקרובים בהתאם להנחיות הדרג המדיני. בין הצווים שחולקו נמצא בית המחבל שרצח את דפנה מאיר ז”ל בפיגוע הקשה שאירע באמצע ינואר בביתה שבעתניאל. הצו הוגש לבית המחבל עבדאללה דעיש שבגזרת יהודה.באותה גזרה חולק צו התראה לפני הריסת בית מחבל נוסף, איהאב מסודי, שרצח את גנאדי קאופמן ז”ל בפיגוע דקירה סמוך למערת המכפלה בשבעה בדצמבר בשנה שעברה. בקלנדיה שבגזרת בנימין חולקו צווי התראה להריסת בתי המחבלים עיסא עסאף וענאן חמאד, רוצחי ראובן בירמכר ז”ל בפיגוע דקירה בשער יפו בסוף חודש דצמבר האחרון.



בנוסף, בקלנדיה שבגזרת שומרון חולקו צווי התראה להריסת בתי המחבלים באסם סאיח, אמגד עליוה וזיד עאמר, חברי חוליית רוצחי הזוג איתם ונעמה הנקין ז”ל, שנורו למוות לנגד עיני ילדיהם בתחילת אוקטובר בשנה שעברה.