בית הדין הצבאי התיר היום (שני) לפרסם באופן חלקי כי לפני כשבועיים הוגש לבית הדין הצבאי כתב אישום כנגד קצין במנהל האזרחי, המייחס לו עבירות שונות שבהן קבלת טובות הנאה. זאת לאחר שבנושא התנהלה חקירה מאומצת על ידי המשטרה הצבאית החוקרת וימ״ר מגב. צו איסור פרסום הוטל על יתר פרטי הפרשה. אחת הסיבות לאיסור הפרסום נובע מכך שהחוקרים עדיין בודקים עם למעשים המיוחסים לחשוד יש השפעה ופגיעה בביטחון המדינה. 

במערכת הביטחון רואים בחומרה רבה את המעשים המיוחסים לחשוד ומהמנהל האזרחי מסרו בתגובה "המנהל האזרחי רואה בחומרה רבה את האירוע אשר אינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל, ופועל להוקיע תופעות מסוג זה. לאור כך, נערכו שיחות בקרב קציני וחיילי היחידה לחידוד הנהלים, הפקודות וההתנהגות הנדרשת". עוד נמסר מהמנהל האזרחי כי "לאורך כל השנה מתבצעות ביקורות יזומות על מנת למנוע הישנות של מקרים מסוג זה".

רק לפני פחות מחודש הורשע קצין אחר במנהל האזרחי ביהודה ושומרון, רס"ן יוסף יזיד, בעבירות חמורות של לקיחת שוחד, זיוף, חריגה מסמכות עד כדי סיכון ביטחון המדינה, קבלת דבר במרמה וסיוע לכניסה לישראל בניגוד לחוק. בגזר הדין שהוטל עליו קבע בית הדין כי רס"ן זייד לקח שוחד כספי בסך של 250 אלף שקל תמורת הנפקת כ-200 היתרי עבודה לפלסטינים שלא כדין לאורך חודשים רבים.

עוד קבע בית הדין כי במעשיו עלול היה לפגוע בביטחון המדינה. בנוסף הורשע רס"ן זייד כי הלין והעסיק פועלים פלסטינים בביתו שלא כדין. בית הדין הצבאי גזר על רס"ן זייד עונש של חמש שנות מאסר לריצוי בפועל, עונש מאסר על-תנאי, קנס בסך 30 אלף שקל והורדה לדרגת טוראי. הפרשה על רס"ן זייד נחשפה לראשונה במעריב סופהשבוע.