המהומה סביב גיוס החרדים מקבלת תפנית אלימה. צוות לוכדי עריקים של המשטרה הצבאית הותקף כשהגיע לשכונה חרדית בעיר אשדוד במהלך הלילה (שלישי) כשהגיעו לעצור משתמט. השוטרים הצבאיים נתקלו בהתגודדות של עשרות חרדים שהחלו להתפרע, כשבשיא ההתפרעות הפכו את הרכב הצבאי. כוחות משטרה חילצו את השוטרים הצבאיים תוך שפיזרו את ההמון, כשבתוך כך מספר ניידות משטרה נפגעו קלות כתוצאה מיידוי אבנים. 



תושב השכונה, שניר אלמליח, תיעד את האירוע. הבוקר, בראיון לגל"צ הוא תיאר את השתלשלות האירועים: "במהלך הביקור באחד הבתים, לפי מה שהבנתי, אב המשפחה כנראה לא חשד שמדובר במשטרה צבאית עד ששכנים או עוברי אורח קלטו והתאספו".



לדברי אלמליח, "העניין של הגיוס רגיש מאוד בציבור החרדי, זה על גבול הטמטום לבוא ולבצע מעצרים בשכונות של חרדים. מבחינת הציבור הזה האנשים שבאים ללכוד אותם באים לרדוף אותם, הם יותר גרועים מגנבים. זה המציאות של מה שהציבור מרגיש. כמו שאני רואה את האווירה בציבור הזה הייתי מציע להם לפעול אחרת לסיים עם שאר הציבור הכללי ואז להגיע לחרדים".

התפרעות החרדים באשדוד



על הפיכת הניידת סיפר ש"כ-300 איש הפכו את הניידת כשהלוכדים ירדו מהבית וכולם חיכו להם למטה. אף אחד לא היה בכיוון של להפוך ניידת אבל אף אחד לא אמר שזה לומדי תורה. מספיק ילד מופרע אחד בשביל להפוך את כל האירוע למשהו כזה".


מהמשטרה נמסר כי רואים את האירוע בחומרה רבה וכי ינקטו כל האמצעים לאיתור המעורבים ולמיצוי הדין עימם. בצה"ל מתחקרים את האירוע.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הגיב על האירוע באשדוד: "ההתקפה האלימה הלילה כלפי חיילי צה"ל שהגיעו לבצע את משימתם באשדוד, וכלפי שוטרים שהוזעקו לסייע להם, היא בלתי נסבלת ומחייבת נקיטת יד קשה אל מול המתפרעים. אסור לנו להיות סובלניים למיעוט קיצוני ופורע חוק, ומי שמרים ידו על חיילי צה"ל - או נוקט באלימות באופן כללי - חייב להיענש בחומרה. אני מצפה מראשי הציבור החרדי לגנות את האירוע האלים, הנוגד באופן מוחלט את מגמות ההשתלבות של צעירים חרדים בצה"ל ובמעגל העבודה - באופן שתורם הן לחברה החרדית והן למדינת ישראל".