אתמול פורסם שמשמרות המהפכה באיראן הצליחו לחדור למחשבים האישיים של קצינים ואנשי ביטחון ישראלים, ביניהם רמטכ"ל לשעבר. תא"ל במיל' אבי בניהו, לשעבר דובר צה"ל, אמר לרינה מצליח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "מלחמת הסייבר והיכולת להילחם מרחוק מבלי לסכן כוח אדם וסוכנים התפתחה מאוד. יש טכנולוגיות מערביות, ואנחנו והאמריקאים נחשבים למעצמות סייבר. מולנו יש טכנולוגיה רוסית, טכנולוגיה סינית וטכנולוגיה איראנית, שמאוד מאוד התפתחה בשנים האחרונות, ומועברת באופן טבעי לאויבינו שסביבנו".



"מה שמעניין אותי זה המחשב של הרמטכ"ל", מחזיקים שם דברים סודיים?"
"אני לא חושב", השיב בניהו, "יש היום מודעות עצומה. מחזיקים חומר סודי במחשבים בתוך הבסיסים עם מערכות שאמורות להגן הגנה קשיחה בתוך המשרד הצבאי. יש איסור מוחלט להוציא כל מדיה דיגיטלית מכל סוג שהוא ולחבר דיסק-און-קי וכיוצא באלה למחשבים הצבאיים, ואסור לקחת את החומר הביתה, אלא במקרים מיוחדים, בצורה מאובטחת, אל כספת שיש אצל כל קצין בכיר, אבל זה נעשה בפיקוח".

"הבעיה היא שאין לנו אנשים שהולכים ללמוד מקצועות טכנולוגיים", ציין בניהו, "לעומת איראן ומדינות נוספות, ששם נוהרים לחינוך הטכנולוגי והסייבר, לעומת אצלנו שהולכים למקומות אחרים - משפטים, רפואה ומנהל עסקים. זו הסיבה שצה"ל מקים לעצמו בתי ספר תיכוניים, בית ספר לסייבר, בית ספר טכנולוגי, בית ספר טכני, כי עוד שנייה יש לו מערכות מתוחכמות שאין מי שיפעיל אותן. בחודש מאי הרמטכ"ל יתחיל בסדרת דיונים האם זה שייך לתחום המודיעיני או התקשובי. ישראל משקיעה המון. ראש הממשלה נתניהו יש לו איזו רגישות לנושא. הוא מוביל את זה אישית ברמה".


ערך: אסף נבו