שר הביטחון משה (בוגי) יעלון שוהה בסוף השבוע במינכן, ומשתתף בכנס הביטחון הבינלאומי המתקיים בעיר בו משתתפים שרי הגנה וביטחון מרחבי העולם. בין היתר נפגש השר עם עבדאללה מלך ירדן. בפגישה דנו השניים ביחסים הבילאטרליים בין ירדן לישראל, בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון ובאפשרויות לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. כמו כן הוא דן במצב במזרח התיכון, סוגיית הפליטים המגיעים לאירופה, המלחמה בסוריה העמקת שיתופי הפעולה הביטחוניים עם המדינות השונות.

"איראן היא דאגה קיומית מבחינתנו" אמר הערב (שבת) שר הביטחון בפגישותיו עם שרי ההגנה: "כשהאיראנים אומרים שצריך למחוק את ישראל מהמפה, אנחנו מתייחסים לאמירות הללו ברצינות. אנו עוקבים אחר יישום הסכם הגרעין, כי לאורך שנים ארוכות האיראנים מרמים בכל הנוגע לתוכנית הגרעין שלהם. אם בשלב מסוים הם יחושו בטוחים, בעיקר מבחינה כלכלית, הם עלולים לפרוץ לפצצה".

עוד הוסיף השר יעלון: "אנו רואים סימנים לכך שמדינות בעולם הערבי מתכוננות להשיג נשק גרעיני, כי הן אינן מוכנות לשבת בשקט עם איראן גרעינית או על סף פצצה גרעינית. איראן היא מחוללת הטרור הגדולה ביותר בעולם. יש כיום לאיראנים שליטה בבגדד ובביירות, והם חותרים להגמוניה מלאה גם בדמשק ובצנעא. הציר הזה, של טהראן-בגדד-דמשק-ביירות הוא חלום בלהות למזרח התיכון, והמשמעות שלו לאזור ולשאר העולם עלולה להיות הרת אסון".

"איראן או דאעש בסוריה - אפשרות גרועות לישראל"

על המציאות בסוריה אמר יעלון: "המצב בסוריה מורכב מאוד, וקשה לראות איך המלחמה שם והרצח ההמוני ייעצרו. סוריה כפי שהיכרנו אותה לא תתאחד מחדש בעתיד הנראה לעין, ובשלב מסוים אני מניח שנראה שם מובלעות, בין אם מאורגנות ובין אם לא, של הזרמים השונים שחיים ונלחמים שם. גם איראן וגם דאעש בסוריה - מדובר בשתי אפשרויות גרועות. הן גרועות לישראל, למזרח התיכון ולעולם המערבי. כל עוד איראן נמצאת בסוריה, המדינה לא תחזור למה שהייתה, ובוודאי גם תתקשה להתייצב כמדינה המחולקת למובלעות, מאחר והכוחות הסוניים המקומיים שם לא יאפשרו זאת. זהו חלק מהמאבק הסוני-שיעי, והסונים אינם מתכוונים לוותר בו".

לשרת ההגנה של גרמניה, אורסולה ואן דר-ליין, אמר שר הביטחון: "היחסים בין הממסדים הביטחוניים של שתי המדינות העמיקו מאוד תחת הנהגתך במשרד ההגנה. גרמניה היא ידידה גדולה של מדינת ישראל, ותרומתכם לביטחוננו גדולה. אני מבקש להודות לכם על הבחירה לרכוש את המל"ט 'הרון', ויודעים שעשיתם את הבחירה הנכונה. לאחרונה הגיעה לחיל הים הישראלי צוללת נוספת שיוצרה בגרמניה וסייעתם לנו ברכישתה, ועל כך אני מבקש להודות לכם. זו עדות נוספת ליחסים העמוקים בין גרמניה לישראל ובין הממסדים הביטחוניים של שתי המדינות".