תושבת ג'בל מוכבר בת 15 נעצרה היום (שני) לאחר שנתפסה עם שני סכינים בשער שכם בירושלים. לא היו נפגעים באירוע ללא נפגעים.



כוח משטרה שהלך רגלית ברחוב הגיא לכיוון שער שכם, הבחין בצעירה בת מיעוטים שהלכה אחריו. עם הגעתם לשער שכם, כשהבחינו כי החשודה עדיין בקרבתם, ניגשו השוטרים כדי לבדוק אותה, תוך הקפדה על טווח ביטחון. לבקשת השוטרים הוציאה את ידה ואז הבחינו כי היא אוחזת בידה בסכין גדולה. השוטרים השתלטו במהירות ובנחישות על המחבלת ועצרו אותה. בחיפוש בתיקה אותרה ונתפסה סכין נוספת. המחבלת תושבת מזרח ירושלים נעצרה להמשך חקירה.



סגן מפקד מחוז ירושלים, תת ניצב בשלום פלד, אמר כי "ערנות השוטרים ודריכותם המבצעית מנעה פגיעה בחיי אדם. צבר האירועים האחרון מגביר את הנכונות ורוח הלחימה של הלוחמים והשוטרים הפועלים במחוז. יש לנו אורך נשימה, נמשיך בהגנה נחושה ואיתנה על תושבינו ככל שיידרש".



כזכור, אתמול אירעו שלושה ניסיונות פיגוע. לעמדת משמר הגבול הסמוכה למערת המכפלה הגיעה אתמול פלסטינית ולפתע שלפה סכין תוך וניסתה לדקור את אחד הלוחמים במחסום. הלוחם הדף את המחבלת תוך ביצוע ירי מדויק לעברה. לא היו נפגעים באירוע.



הסכין מפיגוע הדקירה. צילום: ישי פליישר, דוברות הישוב היהודי חברון
הסכין מפיגוע הדקירה. צילום: ישי פליישר, דוברות הישוב היהודי חברון



קודם לכן אתמול אירעו עוד שני ניסיונות פיגוע נגד חיילי צה"ל. בשני המקרים, לא היו נפגעים לכוחותינו והמחבלים שניסו לפגוע בחיילים נוטרלו. ניסיון פיגוע דקירה סוכל במחסום מזמוריה, בכביש תקוע סמוך להר חומה. המחבל שהגיע לאזור ניסה לפגוע בלוחמי מג"ב ונוטרל. מוקדם יותר אתמול, תגובה מהירה של חיילי מילואים מנעה אסון כבד כשירי בוצע לעבר כוח מילואים של צה"ל במהלך סיור במרחב הכפר עראקה מול חיננית שבצפון השומרון. הכוח פעל להסרת האיום המידי וביצע ירי לעבר שני חשודים שהיו חמושים בכלי נשק מאולתר וסכין. כתוצאה מירי התגובה של חיילי המילואים, נהרגו המחבלים.