שירות הביטחון הכללי פרסם היום (שני) את סיכום הנתונים לגל הטרור מאז החל בתחילת חודש אוקטובר ועד שבוע שער. על פי פילוח הנתונים מאז החל גל הטרור אירעו 228 פיגועים וניסיונות פיגועים. 37 אחוזים מהמחבלים הם בני 16 עד 20. עוד 10 אחוז ממבצעי הפיגועים הם קטינים, כך ששיעור המחבלים בני פחות מ–20 הוא כמעט מחציתם.



כשליש ממבצעי הפיגועים הם בני 21 עד 25 וכ-10 אחוזים נוספים בני 30 ומעלה. עוד עולה מהנתונים כי 24 נשים השתתפו בניסיונות הפיגוע, כ–11 אחוז מכלל מבצעי הפיגועים.



עוד עולה מהנתונים שמפרסם שב"כ כי עיקר הפיגועים וניסיונות הפיגוע, 74 אחוז מהם, אירעו בגדה המערבית, זאת בהשוואה ל-10 אחוזים, 22 במספר, שהתרחשו בתחומי הקו הירוק. עוד עולה כי 16 אחוז מהפיגועים בוצעו בירושלים.



הנתונים כוללים את כל הפיגועים שבוצעו מ–1 באוקטובר, יום הרצח של בני הזוג נעמה ואיתם הנקין סמוך להתנחלות איתמר, ועד יום רביעי האחרון, שאחריו אירעו חמישה פיגועים וניסיונות פיגוע.



עוד נתון שמפרסם השב"כ מפלח מהיכן באו המפגעים. מרביתם, כ–80 אחוז מהמחבלים הם פלסטינים תושבי הגדה. ביניהם, חברון בולטת כאזור העיקרי שממנו יוצאים מפגעים. לפי שב"כ, 40 אחוז ממבצעי הפיגועים תושבי הגדה היו מאזור חברון ויתיר. אזור נוסף הבולט באופן יחסי הוא רמאללה עם 25 אחוז שהתגוררו באזור העיר ובחבל בנימין.



לפי נתוני שב"כ, 21 מהמפגעים שהו באופן לא חוקי בישראל בעת ביצוע הפיגוע או ניסיון פיגוע. שניים ביצעו פיגוע בישראל כשברשותם אישור שהייה בארץ. אחד בעל היתר שהייה שביצע את הפיגוע בבית פנורמה בתל אביב, ופיגוע נוסף שבוצע על ידי בעל היתר עבודה במודיעין. בעל היתר עבודה ביצע פיגוע דקירה נוסף באזור התעשייה באריאל, שם הוא הועסק.



מוקדם יותר היום, תושבת ג'בל מוכבר בת 15 נעצרה לאחר שנתפסה עם שני סכינים בשער שכם בירושלים. לא היו נפגעים באירוע ללא נפגעים. כוח משטרה שהלך רגלית ברחוב הגיא לכיוון שער שכם, הבחין בצעירה בת מיעוטים שהלכה אחריו. עם הגעתם לשער שכם, כשהבחינו כי החשודה עדיין בקרבתם, ניגשו השוטרים כדי לבדוק אותה, תוך הקפדה על טווח ביטחון. לבקשת השוטרים הוציאה את ידה ואז הבחינו כי היא אוחזת בידה בסכין גדולה. השוטרים השתלטו במהירות ובנחישות על המחבלת ועצרו אותה. בחיפוש בתיקה אותרה ונתפסה סכין נוספת. המחבלת תושבת מזרח ירושלים נעצרה להמשך חקירה.



סיכול הפיגוע בשכם. צילום: חטיבת דובר המשטרה
סיכול הפיגוע בשכם. צילום: חטיבת דובר המשטרה